بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
نزدیک به پنج میلیون سهم بانک پارسیان به پرتفوی بورسی شرکت ایده گستر دوراندیش رفت و شرکت گروه مالی مهر اقتصاد نزدیک به یک میلیون سهم شرکت توسعه معادن روی ایران را خرید.
کد خبر : ۱۰۷۰۹۹
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 633 واحد صعود از 64 هزار و 695 واحد به 65 هزار و 328 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز مذکور با نزدیک به 42 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به چهار هزار و 306 میلیارد ریال دست یافت که نزدیک به 95 درصد آن را معاملات خرد و مابقی آن را معاملات بلوکی رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با نزدیک به هفت درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 876 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین نمادهای "شبندر"، "تاپیکو" و "خودرو" پربیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات به حقیقی ها اختصاص داشت، حال آنکه در نماد "خودرو" فروشندگان حقوقی بیش از خریداران آن بوده است.

در این میان نزدیک به پنج میلیون سهم بانک پارسیان به پرتفوی بورسی شرکت ایده گستر دوراندیش رفت و شرکت گروه مالی مهر اقتصاد نزدیک به یک میلیون سهم شرکت توسعه معادن روی ایران را خرید.

بانک تجارت نیز یک میلیون و پانصد هزار سهم "رکیش" را به تملک خود درآورد و در نماد "وبملت"، شرکت گروه مالی ملت خریدار بیش از 17 میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن یک میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات را فروخت و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید 13 میلیون سهم "وسپه" را واگذار کرد.

شرکت بازرگانی پتروشیمی بیش از یک میلیون سهم "حپترو" و شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی 41 میلیون سهم "وبانک" را به فروش رساند.

همچنین در نماد "شاراک"، شرکت سهامی بیمه ایران فروشنده یک میلیون سهم آن بود.

شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان نزدیک به یک میلیون سهم "زاگرس" و مؤسسه رفاه و تأمین آتیه کارکنان بانک سپه بیش از پنج میلیون سهم شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید را از تملک خود خارج کرد.

شرکت سرمایه گذاری سمند نیز بیش از 14 میلیون سهم شرکت ایران خودرو را خریداری کرد و در مقابل آن شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن یک میلیون سهم آن را فروخت.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "وبوعلی" بانک دی بیش از یک میلیون سهم آن را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود و در مقابل آن شرکت سرمایه گذاری تدبیر عرضه کننده سه میلیون سهم آن بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر