بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
معاون امور مالی شرکت سیمان هرمزگان عنوان کرد:

تسعیر درآمدهای ارزی با نرخ مبادله ای

مراحل اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی به دلیل محدودیت های موجود بر سر راه عملیات آنها در حالی به کندی پیش می رود که بسیاری از شرکت های فعال در گروه سیمان کمتر از ظرفیت اسمی خود به تولید می پردازند.
کد خبر : ۱۰۷۱۰۱
مراحل اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی به دلیل محدودیت های موجود بر سر راه عملیات آنها در حالی به کندی پیش می رود که بسیاری از شرکت های فعال در گروه سیمان کمتر از ظرفیت اسمی خود به تولید می پردازند.

معاون امور مالی شرکت سیمان هرمزگان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اگرچه شرایط دشواری همچون قرار داشتن در فصل گرما و نیز رکود بازار مسکن بر روند تولید محصولات تولیدی "سهرمز" حاکم بوده، اما در مقابل می توان گفت که فعالیت این شرکت در چارچوب بودجه برآوردی سال مالی منتهی به 30 آبان ماه 92 پیش رفته، به گونه ای که "سهرمز" طی دوره 9 ماهه سال مالی جاری پوشش مناسبی را تجربه کرده است.

خانی در ارتباط با وضعیت بازار فروش محصولات نیز گفت: روند فروش محصولات همچون گذشته طی سه ماهه سوم سال مالی جاری به دلیل قرار گرفتن در فصل گرما با کاهش اندکی همراه شده است. علاوه بر این شرکت های سیمانی طی ماه رمضان با افت تقاضا برای محصولات خود رو به رو شدند که این امر موجب تشدید روند کاهشی مقدار فروش محصولات می شود.

وی افزود: این در حالی است که به نظر می رسد به دلیل موقعیت جغرافیایی محل استقرار کارخانه تولیدی شرکت، روند تولید و فروش محصولات با شروع نیمه دوم سال برخلاف شرکت های هم گروه بسیار مناسب پیش رود. چراکه این شرکت طی دوره مذکور مشکلات با اهمیتی در خصوص قطع گاز مصرفی نخواهد داشت.

این مقام مسئول در ارتباط با صادرات محصولات ابراز داشت: این شرکت طی دوره 9 ماهه امسال حدود 202 هزار تن از محصولات تولیدی خود را صادر کرده است. البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که صادرات محصولات از تیر ماه سال جاری آغاز شده است.

معاون امور مالی شرکت سیمان هرمزگان در خصوص نرخ تسعیر ارز نیز بیان کرد: درآمدهای ارزی حاصل از صادرات محصولات تولیدی "سهرمز" با نرخ ارز دو هزار و 470 تومان در صورت های مالی تسعیر می شود. این نرخ با نگرشی محتاطانه برخلاف بسیاری از شرکت های هم گروه در نظر گرفته شده تا در صورت بروز نوسانات با اهمیت در روند قیمتی نرخ ارز با مشکل با اهمیتی مواجه نشویم. همچنان که شاهد افت قیمت نرخ ارز در کشور هستیم.

خانی در خصوص خرید پنج درصد از سهام شرکت نیروگاه سیکل ترکیبی برق گیلان و مدیریت تولید برق گیلان ابراز داشت: این امر نه تنها به منظور بهبود وضعیت سودآوری شرکت و روند رو به رشد آن انجام پذیرفته، بلکه جهت پرداخت بهای برق مصرفی به سازمان برق به صورت تهاتر مطالبات و بدهی های موجود میان شرکت های سرمایه پذیر و شرکت برق صورت پذیرفته است. بدین ترتیب بهای برق مصرفی "سهرمز" در ازای مطالبه دو شرکت مذکور از شرکت برق در نظر گرفته شده تا هزینه های برق مصرفی شرکت نیز کاهش یابد.

این مقام مسئول در خصوص پروژه های عمده در دست اجرای شرکت نیز تصریح کرد: پروژه خرید و نصب دستگاه پکر طی خرداد ماه سال جاری به بهره برداری رسیده و امیدواریم فاز چهارم طرح افزایش آسیاب سیمان نیز طی مهر ماه جاری راه اندازی شود.

معاون امور مالی این شرکت فعال در گروه سیمانی در خاتمه پیرامون افزایش سرمایه "سهرمز" بیان کرد: در حال بررسی کارشناسی برنامه افزایش سرمایه شرکت هستیم اما تاکنون میزان دقیق افزایش سرمایه شرکت مشخص نشده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر