بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
طی نشست خبری روز جاری عنوان شد:

انتشار اوراق اجاره طرح های توسعه ای "کچاد"

پذیره نویسی اوراق اجاره شرکت صنعتی و معدنی چادرملو به مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال از 9 مهر ماه جاری در بازار فرابورس انجام می شود. ارزش هر ورقه صکوک به مبلغ یک میلیون ریال است. علاوه بر این، پذیره نویسی این اوراق با نام، با نرخ 20 درصد و با سررسید چهار سال انجام می پذیرد.
کد خبر : ۱۰۷۱۱۶
شرکت صنعتی و معدنی چادرملو به منظور تأمین بخشی از هزینه های برآوردی 12 هزار و 906 میلیارد ریالی اجرای دو طرح توسعه ای خود یعنی تولید فولاد به ظرفیت اسمی یک میلیون تن در سال و نیز تولید آهن اسفنجی با ظرفیت اسمی 1600 میلیون تن در سال، اقدام به انتشار اوراق اجاره کرده که این امر توسط شرکت تأمین سرمایه امید اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امید و رییس دفتر برنامه و بودجه شرکت صنعتی و معدنی چادر ملو طی جلسه ای در صبح روز جاری به ترتیب پیرامون نحوه انتشار اوراق اجاره و طرح های توسعه ای "کچاد" صحبت هایی را بیان کردند.

مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امید در ارتباط با مشخصات این اوراق ابراز داشت: پذیره نویسی اوراق اجاره شرکت صنعتی و معدنی چادرملو به مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال از 9 مهر ماه جاری در بازار فرابورس انجام می شود. ارزش هر ورقه صکوک به مبلغ یک میلیون ریال است. علاوه بر این، پذیره نویسی این اوراق با نام، با نرخ 20 درصد و با سررسید چهار سال انجام می پذیرد.

فاضلیان به ریسک پایین اوراق با نام در مقایسه با بی نام اشاره کرد و گفت: زمان بندی پرداخت سود نیز هر سه ماه یکبار می باشد.

وی ادامه داد: شرکت های تأمین سرمایه امید و نیز سرمایه گذاری توسعه و معادن فلزات ضامن نقدشوندگی این اوراق را بر عهده دارند. از این رو می توان گفت برای اولین بار این اوراق توسط نهادهای مالی غیر بانکی انتشار می یابند که این امر به کاهش ریسک سرمایه گذاری آنها کمک شایانی خواهد کرد. به عبارت دیگر با اجرای این طرح، فصل جدیدی جهت تأمین مالی در بازار سرمایه ایجاد می شود.

این مقام مسئول در ارتباط با مزیت سرمایه گذاری در این اوراق نسبت به سایر ابزارهای مالی بیان کرد: تعهد فروش، یکی از وظایف شرکت های تأمین سرمایه است که این شرکت ها همواره با در نظر گرفتن شرایط کلی بازار و روند حرکتی آن، ابزارهایی را جهت انجام این امر معرفی می کنند.

مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امید به ورود معامله گران با سلایق متفاوت و نیز درجه های گوناگونی از ریسک پذیری در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: برهمین اساس می توان گفت این اوراق به معامله گرانی که از درجه ریسک پذیری پایینی برخوردارند، اختصاص دارد. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که شرکت تأمین سرمایه امید مکانیسم هایی را از طریق مذاکره به منظور فروش اوراق اجاره در نظر گرفته است. از این رو می توان گفت نگرانی از بابت قابلیت نقدشوندگی این اوراق و فروش آن وجود نخواهد داشت.

در ادامه رییس دفتر برنامه و بودجه شرکت صنعتی و معدنی چادرملو پیرامون طرح های توسعه ای "کچاد" تصریح کرد: پروژه تولید فولاد تاکنون حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، به گونه ای که پیش بینی می کنیم این طرح طی نیمه دوم سال آینده به بهره برداری رسد. علاوه بر این در نظر داریم واحد احیاء را نیز راه اندازی کنیم که مراحل اجرای آن در حال سپری شدن است.

هادی بشیری راد افزود: پنج درصد از مراحل طرح احیاء در حال حاضر اجرا شده است. این پروژه به منظور عدم خروج گندله تولیدی از "کچاد" به اجرا در خواهد آمد.

وی در خاتمه افزود: هزینه برآوردی جهت اجرای طرح های توسعه ای "کچاد" حدود 12 هزار و 906 میلیارد ریال است که طبق آخرین برآوردهای انجام شده، حدود 215 میلیون یورو از آن هزینه ارزی محاسبه شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر