بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
صعود شاخص به مدد صنایع پیشرو

یک هفته، یک نگاه

صنعت محصولات چوبی به مدد شرکت زیرمجموعه خود یعنی فیبرایران بازدهی مثبت نزدیک به 12 درصدی را به دست آورد و بدین نحو عنوان پربازده ترین صنعت را در میان سایر صنایع از آن خود کرد.
کد خبر : ۱۰۷۳۰۳
تالار شیشه ای در حالی به معاملات این هفته خود خاتمه داد که شاخص کل با بازدهی مثبت نزدیک به پنج درصدی از 63 هزار و 455 واحد در ابتدای هفته جاری شروع به کار کرد و پس از عبور از دو کانال در مدار 66 هزار واحدی طی آخرین روز معاملاتی این هفته ایستاد.

براساس گزارش بورس نیوز، صنعت محصولات چوبی به مدد شرکت زیرمجموعه خود یعنی فیبرایران بازدهی مثبت نزدیک به 12 درصدی را به دست آورد و بدین نحو عنوان پربازده ترین صنعت را در میان سایر صنایع از آن خود کرد.

بعد از آن صنایع کانه های فلزی و فرآورده های نفتی به ترتیب با تحقق بازدهی مثبت بیش از 10 و 9 درصدی رتبه دوم و سوم پربازده ترین صنایع را کسب کردند.

این در حالی است که صنعت پیمانکاری صنعتی بازدهی منفی 9 درصدی را طی معاملات این هفته محقق کرد و به عنوان کم بازده ترین صنعت از میان سایر صنایع مطرح شد.

پس از آن صنایع زراعت و ذغالسنگ به ترتیب بازدهی منفی بیش از شش و پنج درصدی را به دست آوردند و در جایگاه های بعدی از نظر کم بازده ترین صنایع قرار گرفتند.

طی معاملات این هفته شرکت معدنی املاح ایران بازدهی مثبت 37.43 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد و بدین ترتیب عنوان پربازده ترین سهم را به خود اختصاص داد.

در پی آن سهام شرکت های پارس خزر و رهشاد سپاهان با تحقق بازدهی بیش از 27 و 23 درصدی مقام دوم و سوم پربازده ترین سهام را به دست آوردند.

اما در مقابل شرکت صنعتی دریایی ایران بازدهی منفی 19.66 درصدی را طی معاملات این هفته محقق ساخت و سهامداران خود را از کسب بازدهی مثبت بی نصیب گذاشت، به طوریکه به عنوان کم بازده ترین سهم بازار بورس طی معاملات هفته جاری مطرح شد.

پس از آن سهام بیمه دانا و شرکت فن آوا بازدهی منفی 19.01 و 14.09 درصدی را کسب کردند و در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

طبق اطلاعات موجود، عنوان نقدشونده ترین سهام بازار بورس به بانک دی، قند نقش جهان و تجارت الکترونیک پارسیان اعطا شد و در مقابل آن سهام شرکت های پتروشیمی جم، بوتان و سیمان دشتستان در انتهای جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر نقدشوندگی قرار گرفتند.

طی هفته جاری 224 نماد، بازدهی مثبت کسب کردند. دو نماد بدون بازدهی مثبت یا منفی به کار خود پایان دادند و مابقی نمادها یعنی 132 نماد با بازدهی منفی همراه شدند.

در پایان این گزارش می افزاید، 116 هزار و 551 کد معاملاتی، با جابه جایی بالغ بر چهار میلیارد و 95 میلیون سهم طی 519 هزار و 488 دفعه معامله، حجم معاملاتی به ارزش 19 هزار و 956 میلیارد ریال را رقم زدند. همچنین از میان تمام شرکت های فعال معاملات هفته جاری، سهام شرکت ایران خودرو با جابه جایی 119 میلیون و 668 هزار سهم به عنوان پرگردش ترین سهم بازار و در مقابل آن سهام شرکت بوتان به عنوان کم گردش ترین سهم بازار شناخته شدند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر