بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان نیز بیش از یک میلیون سهم "سکرما" را تحصیل کرد و شرکت گروه مالی ملت خریدار بیش از هفت میلیون سهم بانک ملت بود.
کد خبر : ۱۰۷۴۵۶
معاملات تالار شیشه ای طی روز چهارشنبه در حالی سپری شد که شاخص کل با 156 واحد افزایش از 66 هزار و 350 واحد به 66 هزار و 506 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز مذکور با بیش از 14 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 931 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 98 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 931 میلیارد ریال ارزش معاملات روز چهارشنبه 72.25 درصد حجم خرید سهام و 72.31 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با بیش از 22 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به 584 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین نمادهای "شبندر" ، "تاپیکو" و "خودرو" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز چهارشنبه بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "خودرو" خرید حقوقی ها بیش از فروش آن بوده است.

در این بین شرکت ایده گستر دوراندیش یک میلیون سهم بانک پارسیان را خرید و یک میلیون سهم "تاپیکو" به پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین رفت.

شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان نیز بیش از یک میلیون سهم "سکرما" را تحصیل کرد و شرکت گروه مالی ملت خریدار بیش از هفت میلیون سهم بانک ملت بود.

این درحالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام شش میلیون سهم شرکت کارتن ایران را فروخت و شرکت سرمایه گذاری پارس آریان و بانک پارسیان به ترتیب نزدیک به سه میلیون و یک میلیون سهم "میدکو" را واگذار کردند.

طی معاملات روز چهارشنبه دو میلیون سهم "وبانک" از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری تدبیر خارج شد و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات فروشنده یک میلیون سهم شرکت معدنی و صنعتی گل گهر بود.

شرکت سرمایه گذاری شاهد نیز یک میلیون سهم بیمه دی را از تملک خود خارج کرد و بیش از دو میلیون سهم بانک صادرات ایران توسط شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت عرضه شد.

همچنین در نماد "ولساپا"، شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن نزدیک به یک میلیون سهم آن را به فروش رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی عرضه کننده 12 میلیون سهم "وتوسم" بود و 10 میلیون سهم بانک دی از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت خارج شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر