بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران را فروخت و دو میلیون سهم بانک کارآفرین توسط شرکت سرمایه گذاری تدبیر عرضه شد
کد خبر : ۱۰۷۵۴۳
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 156 واحد صعود از66 هزار و 506 واحد به 66 هزار و662 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز مذکور با بیش از13 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 534 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 99 درصد آن را معاملات خرد و مابقی آن را معاملات بلوکی رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر، با نزدیک به پنج درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به554 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "شبندر"، "تاپیکو" و "خودرو" پر بیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "تاپیکو" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت ایده گستر دور اندیش چهار میلیون سهم بانک پارسیان را خریداری کرد و بیش از یک میلیون سهم "ومعادن" به تملک شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبا نور درآمد.

شرکت توسعه صنعت و معدن تدبیر نیز شش میلیون سهم شرکت کارتن ایران را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بورس در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران را فروخت و دو میلیون سهم بانک کارآفرین توسط شرکت سرمایه گذاری تدبیر عرضه شد.

در نماد "سدور" نیز شرکت سیمان سپاهان فروشنده یک میلیون سهم آن بود.

طی معاملات روز گذشته یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه از پرتفوی بورسی صندوق تأمین خسارت های بدنی خارج شد و صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز پنج میلیون سهم "فلوله" را واگذار کرد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه نور دنا نزدیک به پنج میلیون سهم شرکت گروه بهمن و شرکت ساختمانی دهکده پاسارگاد بیش ازیک میلیون سهم "ثفارس" را از تملک خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری سیمان تأمین عرضه کننده بیش از یک میلیون سهم شرکت سیمان فارس و خوزستان بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر