بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
کد خبر : ۱۰۷۵۵۰
مصرف‌كنندگان ايراني، برندهاي توليدكننده موبايل در داخل را نتوانسته‌اند جايگزين برندها خارجي و مطرح دنيا نمايند.

مدير فروش يك شركت توليدكننده موبايل ايراني گفت: بعضي از مردم گوشي‌هاي ايراني را به عنوان يك برند ايراني قبول ندارند و شايد ما در زمينه اطلاع‌رساني عملكرد ضعيفي داشتيم.

به گزارش ايتنا، مهدي بهوندي اظهار كرد: در دو سال گذشته با حمايت‌هاي صورت گرفته از طرف مردم، فروش گوشي‌هاي ايراني بهتر شده است و ما سعي كرديم در زمينه ساخت گوشي‌هاي هوشمند هم ورود پيدا كنيم و در حال كار برروي اين حوزه هستيم.

وي در ادامه به امكانات گوشي‌هاي ايراني اشاره كرد و افزود: ما فقط برروي سخت‌افزار موبايل‌هايمان كار نكرده و سعي كرديم برروي نرم‌افزار‌ها هم تغييراتي ايجاد كنيم و درحقيقت به سراغ هدف رفتيم؛ براي مثال سعي كرديم يك فروشگاه اپليكيشن به صورت اختصاصي براي دستگاه‌هايمان عرضه كنيم تا همانند برندهاي خارجي كاربران بتوانند به راحتي به اپليكيشن‌ها دسترسي داشته باشد.

به گفته او تمام سرور‌هاي دريافت نرم‌افزار ما در داخل كشور در نظر گرفته شده و اين موضوع باعث مي‌شود كه سرعت دريافت برنامه افزايش پيدا كند و در آينده با راه‌اندازي اينترانت اين سرعت چند برابر شود.

بهوندي در رابطه با به‌روزرساني ورژ‌ن‌هاي جديد اندرويد براي گوشي‌ها افزود: در اين رابطه جوانب را در نظر گرفتيم و سعي كرديم در ماه بيش از سه مدل گوشي وارد بازار نكنيم تا از لحاظ ارائه ورژن‌هاي جديد اندرويد با مشكل مواجه نشويم.

وي در ادامه به مساله تحريم‌ها اشاره كرد و گفت: براي ساخت گوشي‌ها، بعضي از تجهيزات و طراحي آن‌ها را خود شركت انجام مي‌دهد، اما بعضي از سخت‌افزار‌ها كه انحصارشان براي چند شركت خاص است از خارج به ايران وارد مي‌شوند و با توجه به تحريم كشور در بعضي از زمينه‌ها مجبوريم قطعات سخت‌افزاري را با واسطه وارد كشور كنيم.

او هم‌چنين گفت: در اين رابطه در زمينه‌ كيفيت اجناس مطرح مي‌شود كه مردم مي‌گويند محصولات در مقايسه با نمونه‌هاي خارجي كيفيت پايين‌تري دارد. ما سعي كرديم از محصولات باكيفيت در جنس‌هايمان استفاده كنيم، ولي براي مثال در توليد نمايشگر چون شركت‌هاي خارجي فناوري انحصاري خود را دارند، در مقايسه با ما عملكرد بهتري را به نمايش مي‌گذارند.

بهو‌ندي در رابطه با مشكلات گريبان‌گير توليد‌كنندگان ايراني اضافه كرد: ما دلار را به نرخ آزاد تهيه مي‌كنيم و نوسانات ارز براي ما مشكل ايجاد مي‌كند. علاوه بر آن تحريم‌ها سبب مي‌شود تا كارمان در وارد‌كردن سخت‌افزار موبايل سخت‌تر از گذشته شود.

وي در پايان اضافه كرد: هدف خود را در زمينه‌ توليد گوشي برروي قشر ضعيف و متوسط مردم از نظر درآمد قرار داده‌ايم. در حال حاضر هوشمند‌سازي در اولويت‌هاي ما قرار دارد و برنامه آينده ما توليد گوشي‌هاي بسيار پيشرفته است كه قيمت آن‌ها در مقايسه با برند‌هاي خارجي بسيار كمتر باشد. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر