بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر : ۱۰۷۵۵۳
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ عرضه اولیه 6 میلیون و 743 هزار و 930 سهم شرکت پالایش نفت کرمانشاه با نماد "شرمان" یکشنبه آینده(21 مهر) در بازار دوم فرابورس انجام می شود.
تعداد سهام قابل عرضه در فرآیند کشف قیمت این شرکت، 4 میلیون و 743 هزار و 930 سهم در نظر گرفته شده است و صندوق های سرمایه گذاری مشترک سهمیه ای برای خرید سهام در این عرضه ندارند.
همچنین از 6 میلیون و 743 هزار و 930 سهم پالایش نفت کرمانشاه در روز عرضه اولیه، 2 میلیون سهم جهت عرضه به معامله گران برخط(آنلاین) در نظر گرفته شده و تعداد سهام قابل خرید توسط هر ایستگاه نیز 5 هزار سهم است.
شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه در سال 1301 با ظرفیت روزانه 2 هزار بشکه به بهره برداری رسید و در زمان خود دومین پالایشگاه ایران بود.
گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره، پنتان(تامین مصرف پتروشیمی های کشور) از جمله تولیدات این شرکت 134 میلیون و 878 هزار و 600 سهمی است.
گفتنی است، پالایش نفت کرمانشاه علاوه بر تولید فـرآورده هـای نفتی، خـوراک نفت سفید شرکـت پتروشیمی بیستون را تأمین می کند. همچنین در سال 90 تولید آزمایشی سوخت هواپیما( A.T.K ) در این پتروشیمی آغاز شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر