بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
معاونت مالی و اقتصادی شرکت داروسازی تولید دارو عنوان کرد:

تغییر ترکیب فروش محصولات "دتولید"

روند تولید محصولات طی دوره مذکور در مجموع همانند دوره مشابه سال قبل و با نوسان حدود 10 درصدی همراه بوده است. اما در این بین از عوامل عمده ای که عملکرد مناسب "دتولید" طی دوره مذکور را رقم زده می توان به تغییر ترکیب فروش محصولات تولیدی در کنار رشد قیمت فروش محصولات دارویی اشاره کرد.
کد خبر : ۱۰۷۶۶۶
شرکت داروسازی تولید دارو در حالی به تازگی پا به فرابورس گذاشته که تاکنون سهام آن رشد قیمتی مناسبی را تجربه کرده است. از این رو در صدد بر آمدیم تا از وضعیت عملکرد این شرکت تولید کننده دارو طی سال جاری اطلاعاتی کسب کنیم.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت داروسازی تولید دارو پیرامون عملکرد این شرکت طی دوره شش ماهه اول سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال جاری در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: روند تولید محصولات طی دوره مذکور در مجموع همانند دوره مشابه سال قبل و با نوسان حدود 10 درصدی همراه بوده است. اما در این بین از عوامل عمده ای که عملکرد مناسب "دتولید" طی دوره مذکور را رقم زده می توان به تغییر ترکیب فروش محصولات تولیدی در کنار رشد قیمت فروش محصولات دارویی اشاره کرد.

پازوکی به پوشش مناسب سود برآوردی طی دوره عملکرد نیمه اول امسال اشاره کرد و ابراز داشت: تولید محصولاتی جدید و نیز با حاشیه سود بالا را می توان از جمله برنامه های "دتولید" جهت جبران روند کاهشی تولید برشمرد. علاوه بر این همراه با بررسی جوانب مختلف تولید محصولاتی با حاشیه سود پایین کاهش یافته که این امر نیز آثار مثبتی بر روند سودآوری "دتولید" در پی داشته است.

وی همچنین نسبت به عملکرد این شرکت داروساز طی نیمه دوم امسال اظهار امیدواری کرد و گفت: بسیاری از شرکت های دارویی در پی انتشار خبر افزایش نرخ فروش محصولات و به منظور منتفع شدن از اجرایی شدن این امر، بخش عمده ای از محصولات تولیدی خود را طی سه ماهه ابتدایی سال جاری به فروش نرساندند.

این مقام مسئول در ارتباط با تولید محصولات جدید شرکت اظهار داشت: تولید محصولات جدید از جمله برنامه های مهم شرکت طی سال جاری و نیز سال آینده است. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که به دلیل شناسایی بازارهای هدف و نیز متقاضیان مناسب برای تولیدات شرکت، آثار مثبت اجرایی شدن آن بر وضعیت سودآوری "دتولید" طی سال آینده مشهود خواهد شد.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت داروسازی تولید دارو در ارتباط با تأمین خارجی 32 درصدی مواد اولیه مورد نیاز "دتولید" تصریح کرد: اگرچه روند تأمین این مواد از منابع خارجی برای شرکت های داروساز همچون "دتولید" با مشکلاتی همراه بوده و عمده این مواد به صورت حواله ای فراهم می شود، اما در مقابل می توان گفت که این شرکت نگرانی از بابت تأمین این مواد ندارد، به گونه ای که مواد مصرفی کافی برای تولید محصولات طی سال جاری در دسترس است.

پازوکی در خاتمه پیرامون افزایش 30 درصدی سرمایه شرکت نیز گفت: مراحل اجرای این برنامه به دلیل عرضه اولیه "دتولید" در بازار فرابورس با وقفه ای کوتاه مدت مواجه شد. اما با توجه به پیگیری های صورت گرفته به طور قطع تا پایان سال جاری به اجرا درخواهد آمد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر