بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱
کد خبر : ۱۰۷۷۰۵
بهار:
بورس تهران کانال 67‌هزار واحدی را برای خود تثبیت کرد ولی برای اولین‌بار در هفته‌های اخیر بی‌رمق بود. هرچند روز گذشته شاخص کل منفی نشد و ایستادگی کرد تا کانال 67‌هزار واحدی همچنان در چنگش بماند، ولی شواهد و قرائن نشان می‌داد که بازار خسته است و نیاز به استراحت دارد. با توجه به رکوردشکنی‌های پیاپی شاخص در هفته‌های اخیر به‌نظر می‌رسد روند اصلاحی برای رسیدن به تعادل، در دستور کار این هفته بورس تهران قرار گیرد.
 بورس تهران که روز یکشنبه وارد کانال 67‌هزار واحدی شده بود ولی در پایان معاملات دوباره به کانال 66‌هزار واحدی بازگشته بود، روز گذشته به آرامی و با احتیاط دوباره وارد کانال 67‌هزار واحدی شد و در همین کانال به‌کار خود پایان داد. دیروز شاخص کل بورس با رشد ملایم 21واحدی به 67‌هزار و 19 واحد رسید تا ارزش بازار سرمایه در سطح 327‌هزار‌ میلیارد تومان باقی بماند. از بحث شاخص که بگذریم و به بحث رشد گروه‌ها و نمادها بپردازیم متوجه می‌شویم که دارویی‌ها این روزها جزو ارزنده‌ترین گروه‌ها به‌شمار می‌روند. پس از دارویی‌ها، هم مصالح ساختمانی و سیمانی‌ها قرار دارند که روزهای پررونقی را پشت سر می‌گذارند.
 البته از گروه خودرویی‌ها و بانکی‌ها هم که هنوز با قیمت‌های واقعی خود فاصله زیادی دارند نباید غافل ماند. از سوی دیگر بعضی تک‌سهم‌ها هم هستند که پتانسیل رشد قیمتی را با توجه به نسبت‌های قیمت به درآمد پایین می‌توانند داشته باشند. در گروه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها فعالان بازار سهام همچنان امیدوارند رشد بعضی از سهام تداوم داشته باشد. به‌نظر می‌رسد در این گروه، سرمایه‌گذاری غدیر و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس از جمله نمادهای خبرساز و پرپتانسیل باشند که در ماه‌های آینده خودنمایی می‌کنند و می‌توانند خود را به‌عنوان نمادهای ارزنده این روزها برای خرید مطرح کنند. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر