بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن عرضه کننده یک میلیون سهم "خودرو" بود و شرکت سرمایه گذاری مهر هشت میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را به فروش رساند.
کد خبر : ۱۰۷۷۱۳

معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 21 واحد صعود از 66 هزار و 997 واحد به 67 هزار و 19 واحد رسید.

بر اساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز مذکور با چهار درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 232 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 88 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از سه هزار و 232 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 58 درصد حجم خرید و بیش از 62 درصد فروش سهم را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 10 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 663 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "شبندر"، "تاپیکو" و "خودرو" پر بیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد "تاپیکو" و "خودرو" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "خودرو" فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است. همچنین در نماد "شبندر" فروشندگان حقیقی بیش از خریداران آن بوده است.

در این میان بیش از 22 میلیون سهم بانک انصار به تملک شرکت شهریار مهستان درآمد و شرکت گروه مالی ملت بیش از یک میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بورس در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت پرشیا جاوید پویا نزدیک به دو میلیون سهم بیمه آسیا را فروخت و 12 میلیون سهم "ونفت" توسط شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت عرضه شد.

شرکت سرمایه گذاری سمند نیز پنج میلیون سهم "خودرو" و نزدیک به سه میلیون سهم "ورنا" را از تملک خود خارج کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن عرضه کننده یک میلیون سهم "خودرو" بود و شرکت سرمایه گذاری مهر هشت میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را به فروش رساند.

طی معاملات روز گذشته بیش از دو میلیون سهم بیمه میهن از پرتفوی بورسی موسسه رفاه و تأمین آتیه کارکنان بانک سپه خارج شد تا میزان مالکیت این فعال بازار به بیش از 12 میلیون سهم نزول یابد.

در پایان این گزارش می افزاید، 30 میلیون سهم بیمه دی طی معامله انتقالی از تملک شرکت توسعه مدیریت سرمایه خوارزمی خارج شد و به سبد سرمایه گذاری های شرکت آتیه سازان دی افزوده شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر