بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت پنج میلیون سهم "ونفت" را به فروش رساند و شرکت فولاد مبارکه بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد را از تملک خود خارج کرد.
کد خبر : ۱۰۷۷۸۸
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 486 واحد رشد از 67 هزار و 19 واحد به 67 هزار و 505 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با بیش از 112 درصد صعود نسبت به روز قبل از آن به شش هزار و 863 میلیارد ریال دست یافت که نزدیک به 49 درصد آن را معاملات خرد و مابقی را معاملات بلوکی رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 74 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 158 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "شبندر"، "تاپیکو" و "رمپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات به حقیقی ها اختصاص داشت، حال آنکه در نماد "شبندر" فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان شرکت آرمان اندیشان رستاک بیش از 42 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری خوارزمی را خرید و شرکت ایده گستر دوراندیش دو میلیون سهم بانک پارسیان را تحصیل کرد.

در نماد "وتوس" نیز شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان خریدار بیش از 10 میلیون سهم آن بود و نزدیک به یک میلیون و پانصد هزار سهم بانک ملت به پرتفوی بورسی شرکت گروه مالی ملت رفت.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت گروه مالی مهر اقتصاد بیش از دو میلیون سهم شرکت تایدواتر خاورمیانه را فروخت و بیش از یک میلیون سهم "فاذر" توسط شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو عرضه شد.

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت پنج میلیون سهم "ونفت" را به فروش رساند و شرکت فولاد مبارکه بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد را از تملک خود خارج کرد.

در نماد "وبیمه" نیز صندوق تأمین خسارت های بدنی عرضه کننده یک میلیون سهم آن بود.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت نفت و گاز پارسیان طی معامله بلوکی نزدیک به 30 میلیون سهم "شپدیس" و بیش از 50 میلیون سهم "شیراز" را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد و شرکت سرمایه گذاری غدیر نزدیک به 100 میلیون سهم "پارسان" را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر