بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۸
کد خبر : ۱۰۷۹۶۶
آزاده حسینی: با پذیرش شرکت فن‌آوری اطلاعات خوارزمی به‌زودی 20 درصد سهام این شرکت و با نماد «مفاخر» در فرا بورس عرضه خواهد شد. 
سید علیرضا عظیمی پور، مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت فن‌آوری اطلاعات خوارزمی درخصوص زمان عرضه سهام این شرکت در فرا بورس گفت: در تیر ماه سال 1392 تقاضای پذیرش در فرا بورس ارائه شد و متعاقب آن طی تشریفات قانونی مربوطه در دست اقدام قرار گرفت و هم اکنون شرکت از قالب سهامی خاص به سهامی عام تغییر ماهیت داده و با توجه به رعایت تمامی ضوابط سازمان بورس منتظر جلسه معارفه سهم و متعاقب آن آغاز معاملات در تابلوی فرابورس هستیم. وی تصریح کرد: سهامدار شرکت متعهد شده که 20درصد سهام را به تدریج در فرابورس عرضه کند و مطابق مذاکرات و جلساتی که در این خصوص برگزار شده چنانچه تقاضاهای بیشتری وجود داشته باشد افزایش میزان عرضه، بررسی خواهد شد.
وی ادامه داد: منابع مالی و سرمایه‌ای شرکت که از طریق فروش سهام به‌دست بیاید، مجددا از طریق شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در این شرکت و صنعت فناوری اطلاعات استفاده خواهد شد.
عظیمی پور در خصوص عملکرد شش ماهه شرکت در سال جاری گفت: صورت‌های مالی مربوط به شش ماه ابتدای سال هنوز نهایی نشده، اما طبق برآوردها 70 درصد بودجه در شش ماه اول سال محقق شده و با توجه به اینکه نوع فعالیت شرکت به این شکل است که بخش عمده فعالیت‌ها و درآمدزایی‌ها در نیمه دوم سال صورت می‌گیرد، پیش‌بینی می‌شود بودجه مربوط به سال 1392 محقق شود.
وی با اشاره به برنامه‌های راهبردی و توسعه‌ای شرکت، گفت: این شرکت در سال 1390 سند راهبردی را با مشارکت تیم تحقیقاتی تهیه کرده که به تصویب سهامداران عمده نیز رسید و تا پایان سال 1395 پیش‌بینی‌های لازم برای حوزه سرمایه‌گذاری انجام شده و طی این سال‌ها طبق برنامه پیش رفته‌ایم‌. در این دوره نیز شاهد افزایش سرمایه شرکت از 30میلیارد ریال به 170 میلیارد ریال بودیم. 
عظیمی‌پور تصریح کرد: این شرکت چشم‌انداز روشنی از آینده پیش رو دارد که این چشم‌انداز تابعی از فعالیت‌هايی است که برای صنعت فن‌آوری اطلاعات متصور می‌شود و با توجه به دگرگونی‌هایی که در حوزه تکنولوژی با آن مواجه هستیم، برآوردها از آینده مثبت است. وی در خصوص فعالیت شرکت فن آوری اطلاعات خوارزمی گفت: این شرکت در سال 1376 تاسیس شد و عمده فعالیت آن در حوزه بانکداری الکترونیک است. شرکت دارای چند دپارتمان تخصصی است و در سطح حوزه خدمات پشتیبانی IT، بیش از 7 هزار شعبه بانکی را از طریق پرسنل مستقر خود 65 شهر و شهرستان تحت پوشش دارد. وی افزود: این شرکت تولیدکننده و توزیع‌کننده تجهیزات مورد نیاز بانک‌ها اعم از خودپرداز، چک اسکنر، چک پذیر بوده و در سیستم‌های امنیتی در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار نیز فعالیت دارد.  وی با اشاره به برنامه‌های آتی شرکت گفت: تاکنون بخش‌هایی از حوزه فعالیت طبق سند راهبردی انجام شده و بخش‌هایی از آن نیز مانده که به تدریج انجام خواهد شد از جمله می‌توان به امنیت اطلاعات و سیستم‌های مربوط به آن اشاره کرد. همچنین در حوزه رایانش ابری نیز اقداماتی در دست اجرا داریم. در حوزه نرم‌افزاری نیز توسعه فعالیت‌ها به خصوص نرم‌افزارهای سفارش مشتری را در دست اقدام داریم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر