بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
یک مقام مسئول در "غشاذر" خبر داد:

احتمال افزایش نرخ فروش لبنیات

احتمال رشد دوباره نرخ های فروش محصولات لبنی طی سال جاری و توانایی کسب سودآوری مناسب توسط شرکت های تولیدکننده در این حوزه از جمله نکاتی است که توجه به آن حائز اهمیت است.
کد خبر : ۱۰۷۹۸۷
اعلام بیانیه افزایش سرمایه شرکت شیر پگاه آذربایجان غربی به همراه نگاه مثبت فعالان بازار سرمایه به گروه غذایی موجب شده تا اقبال سرمایه گذاران به سهام شرکت مذکور افزایش یابد.

براساس گزارش بورس نیوز، احتمال رشد دوباره نرخ های فروش محصولات لبنی طی سال جاری و توانایی کسب سودآوری مناسب توسط شرکت های تولیدکننده در این حوزه از جمله نکاتی است که توجه به آن حائز اهمیت است.

در همین ارتباط یک مقام مسئول در شرکت شیر پگاه آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: طی سال گذشته با رشد قیمت شیر دریافتی از دامداران و افزایش بهای تمام شده محصولات لبنی، نرخ فروش این محصولات نیز با رشد حدود 50 درصدی همراه شد. این افزایش قیمت ها در حالی صورت گرفت که به دلیل ویژگی محصولات لبنی در سبد مصرف خانوار، دولت کنترل های جدی بر موضوع افزایش قیمت ها در این صنعت دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز محصولات "غشاذر" به طور میانگین حدود 15 درصد افزایش نرخ دریافت کرده، که اثرات آن طی بودجه ارایه شده در سه ماهه نخست امسال در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در ارتباط با احتمال رشد دوباره قیمت محصولات لبنی طی نیمه دوم سال جاری عنوان کرد: یکی از مهمترین پارامترهای تعیین کننده قیمت محصولات لبنی، نرخ شیر دریافتی از دامداران است که در حال حاضر به ازای هر کیلو 1100 تومان می باشد.

اما با توجه به تصمیم دولت جهت عدم تخصیص نرخ ارز 1226 تومانی به واردات علوفه دامی، جو و ذرت به طور طبیعی قیمت شیر دریافتی از دامداران با رشد همراه خواهد شد به گونه ای که کمتر از قیمت های 1500 تومان به ازای هر کیلو نخواهد بود، از همین رو به دنبال افزایش مذکور قیمت محصولات لبنی نیز با رشد دوباره همراه خواهند شد.

این منبع آگاه پیرامون وضعیت تولید و فروش محصولات "غشاذر" نیز گفت: به طور طبیعی طی نیمه اول هر سال تولید و فروش محصول آبمیوه شرکت در مقایسه با محصول شیر با رشد همراه است به گونه ای که طی شش ماهه ابتدایی سال جاری نیز با رشد چشم گیر تولید و فروش آن نسبت به دوره مشابه سال قبل رو به رو بودیم.

وی ادامه داد: اما در نیمه دوم هر سال و با شروع فصل مدارس میزان فروش محصولات لبنی از جمله شیر سیر صعودی در پیش می گیرد به طوری که کاهش میزان فروش این محصول در شش ماهه نخست را جبران خواهد کرد.

این مقام مسئول در خصوص ظرفیت تولید شرکت شیر پگاه آذربایجان غربی گفت: "غشاذر" در زمره شرکت های تازه تأسیس بوده و در حال حاضر نیز با ظرفیتی حدود 50 درصد ظرفیت اسمی خود مشغول به تولید است. چراکه تقاضای بازار محصولات لبنی تاکنون کشش بالا رفتن تولیدات در این صنعت را نداشته است. حال آنکه در صورت بهبود وضعیت اقتصادی می توان امید داشت که به تدریج تقاضای فرآورده های لبنی با رشد همراه شده و ظرفیت بلا استفاده این مجموعه نیز شکوفا گردد.

وی در خصوص برنامه های "غشاذر" جهت تولید محصولات جدید نیز عنوان کرد: از برنامه های این شرکت تولید محصول جدید پنیر و همچنین یک نوع از آبمیوه بوده که اقدامات لازم جهت اجرایی شدن آن صورت گرفته است. به گونه ای که محصول پنیر تولیدی به مرحله فروش آزمایشی نیز دست یافته و محصول آبمیوه نیز تا پایان امسال به تولید نهایی می رسد و اثرات دو طرح مذکور در بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد.

این منبع آگاه در خاتمه پیرامون برنامه افزایش سرمایه "غشاذر" عنوان کرد: برنامه افزایش 50 درصدی سرمایه شرکت از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران جهت بازپرداخت اقساط وام ارزی و همچنین خروج از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت در حال اجرایی شدن می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر