بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
همچنین شرکت شهریار مهستان نیز خریدار بیش از پنج میلیون سهم بانک انصار بود و شرکت گروه مالی ملت نزدیک به سه میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.
کد خبر : ۱۰۸۲۱۲
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 520 واحد صعود از 70 هزار و 951 واحد به 71 هزار و 471 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با بیش از 27 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به پنج هزار و 317 میلیارد ریال دست یافت که نزدیک به 87 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از پنج هزار و 317 میلیارد ریال ارزش معاملات روز مذکور بیش از 52 درصد از حجم خرید سهام و نزدیک به 42 درصد از فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 32 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 897 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "شبندر"، "تاپیکو" و "پارسان" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد "تاپیکو" و "پارسان" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقوقی ها بوده، حال آنکه در نماد "تاپیکو" خرید حقیقی ها بیش از فروش آنها بوده است. در نماد "شبندر" نیز فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران بیش از شش میلیون سهم شرکت صنایع شیمیایی ایران را تحصیل کرد.

شرکت کیا مهستان نیز بیش از یک میلیون سهم "کچینی" و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید بیش از دو میلیون سهم "وسپه" را پرتفوی بورسی خود افزود.

شرکت نسیم تجارت البرز بیش از دو میلیون سهم بانک پاسارگاد و بانک تجارت بیش از 106 میلیون سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان را به تملک خود درآورد.

همچنین شرکت شهریار مهستان نیز خریدار بیش از پنج میلیون سهم بانک انصار بود و شرکت گروه مالی ملت نزدیک به سه میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری غدیر 10 میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را به فروش رساند و بانک توسعه صادرات ایران بیش از 25 میلیون سهم "وامید" را واگذار کرد.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی بخش اول دارایی بیش از شش میلیون سهم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت گروه مالی مهر اقتصاد بیش از یک میلیون سهم "حتاید" را از تملک خود خارج کرد.

در نماد "تکمبا" نیز آستان قدس رضوی فروشنده نزدیک به یک میلیون سهم آن بود و یک میلیون سهم شرکت ایران خودرو توسط شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن عرضه شد.

طی معاملات روز گذشته شرکت های سرمایه گذاری تأمین اجتماعی بخش اول دارایی و نیز سرمایه گذاری صبا تأمین به ترتیب 39 میلیون و پنج میلیون سهم "تاپیکو" را از پرتفوی بورسی خود خارج کردند.

شرکت سرمایه گذاری هامون سپاهان عرضه کننده نزدیک به هشت میلیون سهم "شبریز" بود و شرکت تعاونی اعتبار آزاد مولی الموحدین دو میلیون و پانصد هزار سهم شرکت سرمایه گذاری شاهد را فروخت.

همچنین شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان نزدیک به 14 میلیون سهم "شیراز" و شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان بیش از 24 میلیون سهم "جم" را از تملک خود خارج کرد.

شرکت بازرگانی تدارکات کارآمد پویا ابریشم و نیز دولت جمهوری اسلامی بخش یک دارایی به ترتیب پنج میلیون و بیش از 13 میلیون سهم بانک تجارت را به فروش رساندند.

در پایان این گزارش می افزاید، صندوق سرمایه گذاری مشترک بورسیران در حالی دو میلیون سهم "غپینو" را خرید که شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران عرضه کننده دو میلیون سهم آن بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر