بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بیش از دو میلیون سهم شرکت صنایع شیمیایی ایران را فروخت و آستان قدس رضوی بیش از سه میلیون سهم شرکت کمباین سازی ایران را واگذار کرد.
کد خبر : ۱۰۸۴۱۹
معاملات تالار شیشه ای طی روز سه شنبه در حالی سپری شد که شاخص کل با یک هزار و 295 واحد رشد از 71 هزار و 471 واحد به 72 هزار و 766 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز مذکور با بیش از 24 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به چهار هزار و 10 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 95 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از چهار هزار و 10 میلیارد ریال ارزش معاملات روز سه شنبه بیش از 62 درصد حجم خرید و بیش از 48 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز مذکور با 18 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 736 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "َشبندر"، "تاپیکو" و "فارس" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز سه شنبه بودند که در دو نماد "شبندر" و "تاپیکو" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است. در نماد "فارس" نیز خریداران حقیقی بیش از فروشندگان آن بوده است.

در این میان بانک ایران زمین نزدیک به هشت میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری شاهد را خرید و شرکت نسیم تجارت البرز یک میلیون سهم بانک پاسارگاد را تحصیل کرد.

شرکت نوآوران مدیریت سبا بیش از دو میلیون سهم "وصنعت" و شرکت پاکنام بیش از یک میلیون سهم "غگرجی" را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بیش از دو میلیون سهم شرکت صنایع شیمیایی ایران را فروخت و آستان قدس رضوی بیش از سه میلیون سهم شرکت کمباین سازی ایران را واگذار کرد.

بانک توسعه صادرات ایران نیز بیش از 17 میلیون سهم "وامید" و شرکت گروه مالی ملت بیش از شش میلیون سهم "وبملت" را از تملک خود خارج کرد.

طی معاملات روز سه شنبه 40 میلیون سهم "تاپیکو" توسط شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی بخش اول دارایی عرضه شد و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان بیش از چهار میلیون سهم پتروشیمی شیراز را به فروش رساند.

شرکت سرمایه گذاری سمند فروشنده پنج میلیون سهم شرکت ایران خودرو بود و بانک تجارت دو میلیون سهم "شیراز" و 500 میلیون سهم "فولاد" را عرضه کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری سپه پنج میلیون سهم شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت ملی صنایع پتروشیمی بخش اول دارایی نزدیک به 9 میلیون سهم "فارس" را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد.

در نماد "وتجارت" نیز شرکت بازرگانی تدارکات کارآمد پویا ابریشم عرضه کننده 10 میلیون سهم آن بود و بانک رفاه کارگران بیش از یک میلیون سهم "شپنا" را واگذار کرد.

طی معاملات روز سه شنبه شرکت سرمایه گذاری تدبیر یک میلیون سهم بانک پارسیان و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات دو میلیون سهم "کگل" را به فروش رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت آتیه سازان دی بیش از 11 میلیون سهم بیمه دی را خریداری کرد و در مقابل آن چهار میلیون سهم بانک دی را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر