بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹
روز گذشته سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سایپا از پرتفوی بورسی شرکت سایپا خارج شد و در نماد "خبهمن" شرکت های سرمایه گذاری اعتضاد غدیر و نیز سرمایه گذاری توسعه نور دنا به ترتیب عرضه کننده بیش از دو میلیون و پنج میلیون سهم آن بودند.
کد خبر : ۱۰۸۵۰۷
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با یک هزار و 634 واحد صعود از 72 هزار و 766 واحد به 74 هزار و 400 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز مذکور با نزدیک به 86 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به هفت هزار و 464 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 84 درصد آن مربوط به معاملات خرد و مابقی مربوط به معاملات بلوکی بوده است. همچنین از هفت هزار و 464 میلیارد ریال ارزش معاملات دیروز بیش از 51 درصد حجم خرید و بیش از 43 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 52 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 122 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "شبندر"، "تاپیکو" و "فارس" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد "شبندر" و "فارس" بیشترین حجم معاملات به حقیقی ها اختصاص داشت، حال آنکه در نماد "شبندر" فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است. در نماد "تاپیکو" نیز خرید حقیقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان بانک ایران زمین 12 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری شاهد را به پرتفوی بورسی خود افزود و دو میلیون سهم "وصنعت" به تملک شرکت نوآوران مدیریت سبا درآمد.

شرکت افق نیلی خلیج فارس نیز نزدیک به 60 میلیون سهم بیمه ملت را خرید.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری غدیر نزدیک به 100 میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را فروخت و بیش از دو میلیون سهم "کگل" توسط شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید عرضه شد.

بانک توسعه صادرات ایران فروشنده نزدیک به شش میلیون سهم "وامید" بود و شرکت گروه مالی مهر اقتصاد بیش از یک میلیون سهم "حتاید" را واگذار کرد.

طی معاملات روز گذشته سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سایپا از پرتفوی بورسی شرکت سایپا خارج شد و در نماد "خبهمن" شرکت های سرمایه گذاری اعتضاد غدیر و نیز سرمایه گذاری توسعه نور دنا به ترتیب عرضه کننده بیش از دو میلیون و پنج میلیون سهم آن بودند.

شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی بخش اول دارایی 100 میلیون سهم "تاپیکو" را به فروش رساند و شش میلیون سهم بیمه ملت از تملک شرکت سرمایه گذاری تدبیر خارج شد.

همچنین شرکت های سرمایه گذاری سمند و نیز سرمایه گذاری صنعت و معدن به ترتیب شش میلیون و یک میلیون سهم شرکت ایران خودرو را عرضه کردند و بانک تجارت فروشنده 21 میلیون و پانصد هزار سهم "ونیکی" بود.

بانک رفاه کارگران نیز بیش از یک میلیون سهم "شپنا" و شرکت سرمایه گذاری هامون سپاهان بیش از دو میلیون سهم "شبریز" را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد.

همچنین دو میلیون سهم بانک سینا توسط شرکت سرمایه گذاری توسعه نور دنا عرضه شد و شرکت بازرگانی تدارکات کارآمد پویا ابریشم 40 میلیون سهم بانک تجارت را فروخت.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت گروه مالی ملت پنج میلیون سهم "شبندر" و دو میلیون سهم "شپنا" را از سبد بورسی خود خارج کرد و شرکت سرمایه گذاری سیمان تأمین عرضه کننده بیش از یک میلیون سهم شرکت سیمان فارس و خوزستان بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر