بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
معاونت مالی و اداری شرکت داروسازی سینا عنوان کرد:

فراهم شدن امکان صادرات با اجرای طرح توسعه ای

بخش عمده ای از درآمدهای برآوردی در حالی طی دوره شش ماهه ابتدایی امسال محقق شده که این درآمدها با افزایش نیز همراه بوده که این افزایش به طور عمده از محل رشد قیمت فروش محصولات اتفاق افتاده است.
کد خبر : ۱۰۸۶۲۱
بهره برداری کامل از ظرفیت اسمی تولید محصولات شرکت داروسازی سینا از طریق اجرای برنامه های اثربخش محقق گردیده، برهمین اساس می توان گفت "دسینا" در پی کاهش بهای تمام شده محصولات و نیز هزینه های سربار، رشد حدود 25 درصدی مقدار تولید طی دوره عملکرد شش ماهه نخست سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 نسبت به دوره مشابه سال قبل را تجربه کرده است.

معاونت مالی و اداری شرکت داروسازی سینا با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بخش عمده ای از درآمدهای برآوردی در حالی طی دوره شش ماهه ابتدایی امسال محقق شده که این درآمدها با افزایش نیز همراه بوده که این افزایش به طور عمده از محل رشد قیمت فروش محصولات اتفاق افتاده است. علاوه بر این، "دسینا" اقداماتی جهت تغییر در ترکیب فروش محصولات و افزایش تولید محصولاتی که از حاشیه سود بالاتری برخوردارند، انجام داده که آثار مثبتی بر روند سودآوری این شرکت در پی داشته است.

حاجی هاشم افزود: از این رو می توان گفت افزایش تولید و به ویژه رشد نرخ فروش محصولات، در نهایت تعدیل مثبت سودآوری "دسینا" را طی دوره مذکور رقم زده اند.

وی به سپری شدن مراحل پایانی اجرای برنامه افزایش 100 درصدی سرمایه "دسینا" به منظور تأمین منابع مالی جهت اجرای طرح توسعه ای اشاره کرد و در خصوص این طرح ابراز داشت: این شرکت برنامه هایی جهت صادرات محصولات خود به کشورهای خارجی در نظر گرفته که جهت اجرایی شدن این برنامه و ثبت محصولات در کشورهای خارجی بایستی بازدید GNP از کارخانه تولیدی "دسینا" توسط آنها انجام شود. از این رو با توجه به قدمت بالای کارخانه این شرکت داروساز، نیازمند احداث ساختمان های جدید به منظور توسعه فضای کارخانه و نیز تجهیز دستگاه های تولیدی خود بوده و اقدامات لازم در حال پیگیری است.

این مقام مسئول افزود: در صورت بهره برداری از این طرح توسعه ای، ظرفیت تولید محصولات "دسینا" به صورت غیر همگن از 96 میلیون عدد به 144 میلیون عدد افزایش خواهد یافت که پیش بینی می شود پروژه مذکور تا پایان سال مالی 94 به بهره برداری رسد.

معاونت مالی و اداری شرکت داروسازی سینا در ارتباط با صادرات محصولات اظهار داشت: بخش اندکی از محصولات تاکنون به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده و صادرات محصولات به کشور آذربایجان نیز در برنامه آتی شرکت قرار گرفته است.

حاجی هاشم در خاتمه به مشکلات موجود بر سر راه واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از مواد مصرفی مورد نیاز تولید به دلیل تحریم های اعمالی و عدم امکان ارتباط با کشورهای خارجی تولیدکننده این مواد، به سختی و در بسیاری از موارد به ناچار با قیمت های بالا فراهم می شوند. این در حالی است که کمبود نقدینگی جهت تهیه این مواد، مشکلات موجود را دو چندان می کند. از این رو با توجه به نوع خاص و ویژه محصولات تولیدی و ضروری بودن تولید آنها، امیدواریم با حمایت دولت و مقامات مسئول شاهد مرتفع شدن این قبیل مشکلات باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر