بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
همچنین شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن فروشنده یک میلیون سهم شرکت ایران خودرو بود و شرکت مسکن و ساختمان جهان بیش از پنج میلیون سهم "آکنتور" را واگذار کرد.
کد خبر : ۱۰۸۶۵۶
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 301 واحد افزایش از 73 هزار و 335 واحد به 73 هزار و 636 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با بیش از 21 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 808 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن مربوط به معاملات خرد بوده است.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 14 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به 675 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین نمادهای "تاپیکو"، "شبندر" و "پارسان" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "تاپیکو" فروشندگان حقوقی بیش از خریداران آن بوده است.

در این میان شرکت سرمایه گذاری سامان مجد یک میلیون و پانصد هزار سهم بانک پاسارگاد را به تملک خود درآورد و شرکت گروه مالی ملت بیش از 900 هزار سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی را فروخت. همچنین بیمه ملت و نیز بانک تجارت به ترتیب 10 میلیون و چهار میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را عرضه کرد.

شرکت سایپا نیز بیش از شش میلیون سهم "وساپا" و آستان قدس رضوی بیش از دو میلیون سهم "تکمبا" را به فروش رساند.

در نماد "تاپیکو" شرکت های سرمایه گذاری تأمین اجتماعی بخش اول دارایی و نیز سرمایه گذاری صبا تأمین به ترتیب عرضه کننده 50 میلیون و 3 میلیون سهم آن بودند.

طی معاملات روز گذشته دو میلیون سهم "وصنعت" توسط شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه عرضه شد و شرکت سرمایه گذاری سمند پنج میلیون سهم "خودرو" و 10 میلیون سهم "ورنا" را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن فروشنده یک میلیون سهم شرکت ایران خودرو بود و شرکت مسکن و ساختمان جهان بیش از پنج میلیون سهم "آکنتور" را واگذار کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "خبهمن" شرکت سرمایه گذاری توسعه نور دنا عرضه کننده یک میلیون سهم آن بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر