بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
روز گذشته بیش از پنج میلیون سهم "تکمبا" از پرتفوی بورسی آستان قدس رضوی خارج شد و شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه عرضه کننده یک میلیون سهم "وصنعت" بود.
کد خبر : ۱۰۸۷۴۴
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 638 واحد افت از 73 هزار و 636 واحد به 72 هزار و 997 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 30 درصد نزول نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 664 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 89 درصد آن به معاملات خرد و مابقی به معاملات بلوکی اختصاص داشت.

حجم معاملات نیز با نزدیک به یک درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 667 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "تاپیکو"، "شبندر" و "پارسان" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "تاپیکو" فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان بیمه کارآفرین بیش از 73 میلیون سهم بانک کارآفرین را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود و بیش از 500 هزار سهم "رکیش" به پرتفوی بورسی بانک تجارت رفت.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن یک میلیون سهم بیمه البرز را فروخت و بانک ایران زمین نزدیک به دو میلیون سهم شرکت سخت آژند را واگذار کرد.

شرکت های پیشگامان بازرگانی ستاره تابان و نیز سرمایه گذاری سمند به ترتیب بیش از دو میلیون و سه میلیون سهم "ورنا" را از تملک خود خارج کرد بیمه ملت نیز یک میلیون سهم "ونیکی" را به فروش رساند.

روز گذشته بیش از پنج میلیون سهم "تکمبا" از پرتفوی بورسی آستان قدس رضوی خارج شد و شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه عرضه کننده یک میلیون سهم "وصنعت" بود.

شرکت سرمایه گذاری تدبیر یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری پردیس و شرکت سرمایه گذاری غدیر یک میلیون سهم "خبهمن" را از تملک خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین در حالی دو میلیون سهم "تاپیکو" را خریداری کرد که فروشنده بیش از پنج میلیون سهم بیمه البرز بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر