{mosimage}در نبود طرح های سرمایه گذاری موجه، حبس سود می تواند به ارزش شرکت آسیب برساند و سهامداران را از انتخاب سهامی با این ویژگی برحذر کند.

"> حبس سود به ارزش سهام شرکت آسیب می رساند

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۳

{mosimage}در نبود طرح های سرمایه گذاری موجه، حبس سود می تواند به ارزش شرکت آسیب برساند و سهامداران را از انتخاب سهامی با این ویژگی برحذر کند.

کد خبر : ۱۰۸۸۴

حبس سود سهامداران را از انتخاب سهامی با این ویژگی برحذر می کند

دبیر همایش « نقش مدیران مالی در ارتقای گزارشگری مالی» گفت: حبس سود می تواند به ارزش شرکت آسیب برساند و سهامداران را از انتخاب سهامی با این ویژگی برحذر کند.

به گزارش بورس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اصل 44، علی رحمانی، دبیر همایش « نقش مدیران مالی در ارتقای گزارشگری مالی»، استفاده از منابع داخلی برای تامین مالی را از جمله گران ترین راه حل های ممکن دانست و گفت: در نبود طرح های سرمایه گذاری موجه، حبس سود می تواند به ارزش شرکت آسیب برساند و سهامداران را از انتخاب سهامی با این ویژگی برحذر کند.

وی با اشاره به توسعه بازار و جلب سرمایه های بین المللی و آمادگی برای جهانی شدن، از پذیرش وظایف جدید برای مدیران خبر داد.

رحمانی ادامه داد: مدیران مالی در کنار گزارشگری مالی داخلی و برون سازمانی وظایف عدیده ای را بر عهده خواهند داشت.

رییس شرکت بورس اطلاعات و گزارش های مالی را با اهمیت توصیف کرد و افزود: این اطلاعات اساس تصمیم گیری و هدایت و جذب پس اندازها به سوی سرمایه گذاری کارا و با بازده است.

رحمانی با تاکید بر تامین نیازهای اطلاعاتی سهامدارن و تحلیل گران گفت: این اطلاعات در صورتی کیفیت دارد که برای گرفتن تصمیمات اقتصادی اتکاپذیر باشد و بنگاه اقتصادی را به سوی کارایی راهبر شود.

وی ادامه داد: استفاده کنندگان هم زمانی به این اطلاعات اتکا می کنند که گزارش های مالی در بازنمایی رویدادهای مالی از دقت و بی طرفی برخوردار باشند.

رحمانی با بیان اینکه یکی از مهمتریی وظایف مدیران، مدیریت و گزارشگری ریسک های مالی است، افزود: ریسک های مالی به دلیل نوسان پذیری قیمت های منابع مختلف و نرخ های ارز به یکی از معضلات عمده کسب و کارهای نوین و جهانی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر آشنایی مدیران با ریسک های اقتصاد جهانی، ریسک های اقتصاد کشور، ریسک های صنعت و ریسک های شرکت های خود، تهیه انواع گزارش های نوین را از نیازهای دیگر استفاده کنندگان عنوان کرد.

رحمانی همچنین استاندارد سازی حسابداری و مقررات گذاری های مالی از نقش های مهم آنها عنوان کرد و ادامه داد: یکی از این عرصه ها مشارکت در تدوین مقررات و استقرار نظام های مربوط به ناشران است.

وی افزود: اتخاذ سیاست مناسب تقسیم سود نیز از مهم ترین تصمیماتی است که مدیران مالی درگیر آن هستند زیرا سود تقسیمی عامل کلیدی در ارزش گذاری سهام شرکت ها است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر