بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹
در این میان شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا 250 هزار سهم شرکت لبنیات پاک را خریداری کرد و شرکت ایده گستر دور اندیش 300 هزار سهم بانک پارسیان را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.
کد خبر : ۱۰۸۸۹۵
معاملات تالار شیشه ای طی روز چهارشنبه در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 33 واحد صعود از 72 هزار و 997 واحد به 73 هزار و 30 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز مذکور با بیش از 31 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 516 میلیارد ریال دست یافت. حجم معاملات طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نیز با پنج درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 672 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین نمادهای "تاپیکو"، "شبندر" و "پارسان" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز چهارشنبه که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "شبندر" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا 250 هزار سهم شرکت لبنیات پاک را خریداری کرد و شرکت ایده گستر دور اندیش 300 هزار سهم بانک پارسیان را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن یک میلیون سهم بیمه البرز را فروخت و شش میلیون سهم "وپترو" از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین خارج شد.

شرکت های تأمین اندیش پارس، سرمایه گذاری تدبیر و بیمه پارسیان به ترتیب دو میلیون، چهار میلیون و یک میلیون سهم "پردیس" را عرضه کردند و شرکت های سینا فرآیند نیرو و نیز ساتکاب هر کدام بیش از یک میلیون سهم شرکت ایران ترانسفو را به فروش رساندند.

طی معاملات روز چهارشنبه بیش از 14 میلیون سهم "میدکو" توسط بانک پارسیان عرضه شد و بانک تجارت فروشنده شش میلیون سهم شرکت تجارت الکترونیک پارسیان بود.

همچنین شرکت سرمایه گذاری توسعه نور دنا 20 میلیون سهم بانک سینا را از تملک خود خارج کرد.

در نماد "وسپه" نیز شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید خریدار نزدیک به شش میلیون سهم آن بود و در مقابل شرکت سرمایه گذاری مهر بیش از پنج میلیون سهم آن را واگذار کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین در حالی نزدیک به سه میلیون سهم "تاپیکو" را به پرتفوی بورسی خود افزود که پنج میلیون سهم بیمه البرز توسط این شرکت عرضه شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر