بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
در این میان شرکت سرمایه گذاری اندیشه محوران دو میلیون سهم شرکت توسعه معادن و روی ایران را خریداری کرد و بیش از سه میلیون سهم "خزامیا" به پرتفوی بورسی شرکت نوآوران مدیریت سبا رفت.
کد خبر : ۱۰۸۹۸۴
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 519 واحد صعود از 73 هزار و 30 واحد به 73 هزار و 549 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز مذکور با 0.7 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 518 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن را معاملات خرد رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر، با 1.5 درصدافزایش نسبت به روز قبل از آن به 682 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "شبندر"، "تاپیکو" و "پارسان" پر بیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "شبندر" فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان شرکت سرمایه گذاری اندیشه محوران دو میلیون سهم شرکت توسعه معادن و روی ایران را خریداری کرد و بیش از سه میلیون سهم "خزامیا" به پرتفوی بورسی شرکت نوآوران مدیریت سبا رفت.

همچنین شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید یک میلیون سهم "وسپه" را تحصیل کرد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بورس در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین بیمه پارسیان و شرکت تأمین اندیش پارس هر کدام یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری پردیس را به فروش رساندند.

شرکت گروه مالی ملت نیز پنج میلیون سهم "شبندر"و یک میلیون سهم "وبملت" را عرضه کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت پنج میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت و شرکت سرمایه گذاری توسعه نور دنا پنج میلیون سهم بانک سینا را از تملک خود خارج کرد.

در پایان گزارش می افزاید، چهار میلیون سهم بیمه البرز از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین خارج شد و شرکت سرمایه گذاری تدبیر فروشنده به ترتیب بیش از یک میلیون سهم "پردیس" و دو میلیون سهم بانک پارسیان بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر