بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
مدیر مالی شرکت نیروکلر عنوان کرد:

تولید آزمایشی محصول CMC از اسفند ماه امسال

این شرکت موفق به پوشش 61 درصدی سود برآوری خود طی دوره عملکرد مذکور شده که حدود 50 درصد آن از محل درآمدهای عملیاتی و مابقی از محل فروش دفتر ساختمان تهران عاید "شکلر" شده است.
کد خبر : ۱۰۹۱۱۷
برنامه افزایش 100 درصدی سرمایه شرکت نیروکلر تا مبلغ 20 میلیارد تومان طبق الزام سازمان بورس و اوراق بهادار جهت تداوم انجام معاملات در بازار بورس از جمله برنامه های آتی این شرکت به شمار می رود. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار جهت اجرای این برنامه مستلزم طراحی و اجرای طرح توسعه ای است که "شکلر" در حال بررسی و برنامه ریزی جهت انجام آن بوده و تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

مدیر مالی شرکت نیروکلر با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز پیرامون ارزیابی عملکرد شش ماهه نخست سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 عنوان کرد: این شرکت موفق به پوشش 61 درصدی سود برآوری خود طی دوره عملکرد مذکور شده که حدود 50 درصد آن از محل درآمدهای عملیاتی و مابقی از محل فروش دفتر ساختمان تهران عاید "شکلر" شده است.

حسین قاسمی افزود: اگرچه تولید محصولات طی دوره شش ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش نامحسوسی داشته، اما در مقابل همراه با افزایش نرخ محصولات به پوشش مناسب سود برآوری طی این دوره عملکردی دست یافته است.

وی در خصوص چگونگی تعیین قیمت های فروش محصولات ابراز داشت: محصولات تولیدی این شرکت براساس قراردادهای منعقد شده و بر مبنای میانگین نرخ های فروش قبلی و پیش بینی های انجام شده در خصوص شرایط بازار، قیمت گذاری می شوند. به گونه ای که می توان گفت نرخ فروش محصولات تولیدی "شکلر" برخلاف اغلب شرکت های بورسی ثابت بوده و در برخی موارد با توجه به شرایط بازار فروش محصولات با افزایش همراه می شود.

این مقام مسئول در خصوص تولید محصولات MCA و CMC در کارخانه تولیدی واحد یزد بیان کرد: تکمیل سبد محصولات تولیدی "شکلر" و نیز استفاده از محصول اصلی تولیدی یعنی کلر به عنوان ماده اولیه مورد نیاز در فرآیند تولید MCA از جمله اهداف اصلی "شکلر" جهت راه اندازی این کارخانه تولیدی است. زیرا با تولید محصول MCA، این شرکت در صورت افزایش ظرفیت اسمی تولید شرکت های رقیب تولید کننده کلر و در پی آن عرضه زیاد این محصول در بازار، نگرانی چندانی از بابت فروش محصولات نخواهد داشت و این ماده را در فرآیند تولید محصول MCA بکار خواهد برد.

مدیر مالی شرکت نیروکلر افزود: واحد تولید MCA در کارخانه تولیدی واحد یزد از اوایل تیر ماه سال جاری آغاز شده و ماهانه حدود 80 تا 100 تن از این محصول تولید و در بازار به فروش می رسد.

قاسمی در خصوص وضعیت بازار فروش این محصول تولیدی نیز گفت: اگرچه تاکنون از بابت فروش محصول تولیدی MCA با مشکلی مواجه نشده ایم، اما پیش بینی می شود وضعیت بازار فروش آن به مرور و با تثبیت جایگاه شرکت میان متقاضیان همراه با ثبات نرخ ارز بهبود یابد.

وی به آغاز تولید آزمایشی محصول CMA طی اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: بهره برداری رسمی از این خط تولیدی به سال آینده موکول شده و تنها طی اسفند ماه امسال به طور آزمایشی تولید خواهد شد. از این رو تولید این محصول از بودجه سال جاری حذف شده و به سال آینده انتقال یافته است.

این مقام مسئول از صادرات 700 هزار دلاری محصولات تولیدی "شکلر" خبر داد و تصریح کرد: در حالی فروش خارجی 500 هزار دلاری برای نیمه اول امسال برآورد شده بود که این مبلغ طی دوره مذکور به 700 هزار دلار افزایش یافته است. همچنین درآمدهای ارزی حاصل از صادرات محصولات با نرخ ارز حدود 3200 تومان در حساب ها و صورت های مالی شرکت تسعیر شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر