بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱
صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز 440 میلیون سهم "وامید" را از تملک خود خارج کرد و شرکت بازرگانی تدارکات کارآمد پویا ابریشم 10 میلیون سهم بانک تجارت را به فروش رساند.
کد خبر : ۱۰۹۱۵۲
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 14 واحد صعود از 72 هزار و 201 واحد به 72 هزار و 215 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز مذکور با بیش از چهار درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 737 میلیارد ریال دست یافت که 97 درصد آن به معاملات خرد و مابقی به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 737 میلیارد ریال ارزش معاملات روز قبل بیش از 68 درصد حجم خرید و بیش از 64 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 21 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به 574 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین نمادهای "تاپیکو"، "شبندر" و "وبملت" پربیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در دو نماد "شبندر" و "وبملت" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه فروشندگان حقوقی بیش از خریداران آن بوده است.

در نماد "تاپیکو" نیز فروش حقیقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان یک میلیون سهم بانک پارسیان به تملک شرکت ایده گستر دور اندیش درآمد و آستان قدس رضوی بیش از یک میلیون سهم شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران را خرید.

در نماد "ثفارس" شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران خریدار بیش از پنج میلیون سهم آن بود و نزدیک به یک میلیون سهم بانک کارآفرین توسط شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین تحصیل شد.

همچنین شرکت آتیه سازان دی بیش از یک میلیون سهم "وبوعلی" را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت بین المللی عمران رضوی هفت میلیون سهم بانک ملت را فروخت و در نماد "ورنا" شرکت های پیشگامان بازرگانی ستاره تابان و نیز سرمایه گذاری سمند به ترتیب عرضه کننده دو میلیون و سه میلیون سهم آن بودند.

همچنین آستان قدس رضوی دو میلیون سهم "تکمبا" را واگذار کرد و بیش از یک میلیون سهم "شاراک" توسط شرکت سهامی بیمه ایران عرضه شد.

صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز 440 میلیون سهم "وامید" را از تملک خود خارج کرد و شرکت بازرگانی تدارکات کارآمد پویا ابریشم 10 میلیون سهم بانک تجارت را به فروش رساند.

همچنین در نماد "حتوکا"، شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد فروشنده بیش از یک میلیون سهم آن بود.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا سه میلیون سهم شرکت ایران خودرو را به پرتفوی بورسی خود افزود و در مقابل آن شرکت های سرمایه گذاری صنعت و معدن و نیز سرمایه گذاری سمند به ترتیب یک میلیون و 10 میلیون سهم "خودرو" را عرضه کردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر