بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری بهمن عنوان کرد:

تغییر ترکیب پرتفوی در "وبهمن"

ترکیب پرتفوی این شرکت براساس کسب سود از محل سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی و سرمایه گذاری بلندمدت در سهام شرکت هایی است که سود نقدی بیشتری را نسبت به سایر شرکت های بورسی تقسیم می کنند، بنا نهاده شده است.
کد خبر : ۱۰۹۱۶۰
درآمد حاصل از فروش سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری بهمن طی عملکرد دوره 9 ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92، افزایش 321 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته که این امر بیانگر سیاست شرکت مبتنی بر گردش بیشتر پرتفوی و کسب بازدهی مناسب از فرصت های به وجود آمده در بازار سهام است. علاوه بر این، سود حاصل از سرمایه گذاری های "وبهمن" طی دوره مذکور با رشد 71 درصدی همراه بوده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری بهمن با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: ترکیب پرتفوی این شرکت براساس کسب سود از محل سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی و سرمایه گذاری بلندمدت در سهام شرکت هایی است که سود نقدی بیشتری را نسبت به سایر شرکت های بورسی تقسیم می کنند، بنا نهاده شده است.

محمدرضا رستمی به ارزش بازار پرتفوی بورسی "وبهمن" به مبلغ یک هزار و 84 میلیارد ریال اشاره کرد و در خصوص ترکیب آن اظهار داشت: صنعت فلزات اساسی بیش از 35 درصد و گروه محصولات شیمیایی حدود 17 درصد از ارزش روز این سبد بورسی را به خود اختصاص می دهند. همچنین سرمایه گذاری در گروه بانک، خودرو، قطعات و نیز فرآورده های نفتی در رتبه های بعدی از لحاظ ارزش بازار قرار دادند.

وی از جهت گیری شرکت بر مبنای خروج از صنایع فاقد مزیت پایدار و در مقابل آن سرمایه گذاری در صنایعی همچون گروه پتروشیمی و فلزات اساسی که از مزیت بالا و پایدار برخوردارند، خبر داد و افزود: با توجه به چشم انداز مناسب صنایع و شرکت های موجود در پرتفوی بورسی "وبهمن" می توان به رشد سودآوری در درآمدهای عملیاتی این شرکت امیدوار بود. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که "وبهمن" همواره در حال بررسی و شناسایی فرصت های مناسب جهت سرمایه گذاری در سهام شرکت هایی است که از پتانسیل رشد سودآوری برخوردارند افزون بر آن آخرین رقم خالص ارزش روز دارایی های این شرکت مبلغ یک هزار و 862 ریال محاسبه شده است.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت پروژه های در دست اجرای شرکت های زیرمجموعه غیر بورسی "وبهمن" تصریح کرد: از جمله این موارد می توان به پروژه شرکت بافکار شامل 25 درصد مشارکت شهرداری تهران، که آورده شهرداری در قالب اعطای مجوز ساخت است، اشاره کرد. این طرح در مراحل پایانی انعقاد قرارداد مشارکت با یکی از شرکت های سرمایه گذاری ساختمانی بورسی به سر می برد. علاوه بر این، مبلغ حدود هشت هزار میلیارد ریال شامل ارزش زمین پروژه جهت سرمایه گذاری در این پروژه برآورد شده که حدود دو هزار و 500 میلیارد ریال آن مربوط شهرداری تهران است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری بهمن به پروژه استحصال قیر از نفت خام فوق سنگین در شرکت نیک صنعت پارسیان اشاره کرد و گفت: "وبهمن" حدود 30 درصد از مالکیت شرکت مذکور را به طور مستقیم و غیر مستقیم در اختیار دارد. این پروژه دارای ظرفیت تولید 30 هزار بشکه در روز است و مراحل اجرای آن تاکنون با پیشرفت حدود 50 درصدی همراه بوده است.

رستمی در خاتمه به کل مبالغ سرمایه گذاری های این پروژه اشاره کرد و ابراز داشت: این مبلغ شامل یک هزار و 513 میلیارد ریال سرمایه ثابت و 721 میلیارد ریال سرمایه در گردش بوده که به منظور تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز آن مصوبه دریافت وام ارزی حدود 40 میلیون دلار معادل 500 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی اخذ شده و مابقی مبالغ مورد نیاز از محل آورده نقدی سهامداران فراهم خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر