{mosimage}در حال حاضر شرکتهای گروه خودروسازیP/Eهای مناسبی را تجربه می کنند ولی متاسفانه به دلیل کمبود نقدینگی در بازار سرمایه، نقدینگی در این شرکتها قابل گردش نیست.

"> صنعت خودروسازی، می تواند صنعت مورد نظربازار برای سرمایه گذاری باشد

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۱

{mosimage}در حال حاضر شرکتهای گروه خودروسازیP/Eهای مناسبی را تجربه می کنند ولی متاسفانه به دلیل کمبود نقدینگی در بازار سرمایه، نقدینگی در این شرکتها قابل گردش نیست.

کد خبر : ۱۰۹۲۸

صنعت خودروسازی، می تواند صنعت مورد نظربازار برای سرمایه گذاری باشد

بنا بر گزارش خبرنگار بورس نیوزدرحالی که طی روزهای گذشته سهام شرکتهای گروه خودروسازی، با توجه به P/E پایینی که به خود اختصاص داده اند، روند روبه رشدی را به لحاظ بهتر شدن وضعیت سهامشان طی کرده اند، و همچنین با توجه به احتمال تغییرات مدیریتی ای که در ریاست سازمان گسترش و صنایع نوسازی و سیستم مدیریتی شرکتهای خودرویی انجام خواهد شد،

خبرنگار بورس نیوز- نظر آقای رضاصبری، کارشناس صنعت خوردو را در مورد وضعیت شرکتهای گروه خودروسازی جویا شد که شرح آن در زیر آمده است:

آقای رضا صبری با اشاره به هدفمند بودن فعالیت شرکتهای گروه خودروسازی با توجه به عدم تقارن در افزایش سهم های این گروه اظهار داشت: در حال حاضر شرکتهای گروه خودروسازیP/Eهای مناسبی را تجربه می کنند ولی متاسفانه به دلیل کمبود نقدینگی در بازار سرمایه، نقدینگی در این شرکتها قابل گردش نیست.

وی همچنین خاطر نشان کرد: حجم معاملات انجام شده طی روزهای اخیر بیانگر این مطلب است که بازار مشغول تست کردن گروه های صنعتی مختلف است تا بتواند صنعت مناسب برای سرمایه گذاری را پیدا کند با توجه به این مطلب باید صبر کنیم و ببینیم که این صنعت، صنعت خودروسازی خواهد بود یا خیر.

بنا بر همین گزارش ایشان از شرکتهای قطعات اتومبیل، مهرکام پارس و ایران خودرو دیزل، به دلیل سود آوری و وضعیت بازارشان به عنوان شرکتهایی برتر فعال زیرمجموعه ایران خودرو و همچنین از شرکتهای سایپا، پارس خودرو و زامیاد به عنوان شرکتهای برتر زیرمجموعه در گروه خودروسازی سایپا نام بردند.

به گزارش بورس نیوز- این کارشناس صنعت خودروسازی در مورد تغییر مدیریت در سازمان گسترش و صنایع نوسازی و تأثیرات این امر در بهتر شدن وضعیت گروه خودروسازی اظهار داشت: به اعتقاد من انجام این تغییر و منصوب شدن آقای بذرپاش به سمت رئیس این سازمان می تواند به عنوان یک فرصت خوب برای گروه خودروسازی به شمار برود، به این دلیل که وقتی سیاست های سازمان گسترش و صنایع نوسازی با دولت همسو باشد مطمئناً در صد اختلاف موجود میان دولت و این سازمان به حداقل خواهد رسید.

وی همچنین درمورد وضعیت شرکت ایران خودرو و مقایسه آن با سایر شرکتهای خودروسازی افزود: طی یکی دو سال گذشته شرکت ایران خودرو به دلیل برخی تصمیم گیری های غلط که باعث افزایش هزینه های مالی این شرکت نیز شد دچار مشکلات زیادی در رشد تولیداتش شده است.

با این حال شرکت ایران خودرو به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکتهای خودروساز ایجاد کننده تکنولوژی در برخی کشورها درمقایسه با شرکت خودروسازی سایپا از مزیت های بسیار زیادی برخوردار است و از جمله این مزایا می توان از جمع کردن خط تولید پیکان توسط ایران خودرو نام برد در حالی که تولید پراید توسط شرکت خودروسازی سایپا همچنان ادامه دارد و این شرکت به نوعی تبدیل به یک شرکت تک محصولی شده است و همچنین گفتنی است شرکت ایران خودرو به لحاظ گسترش صنعت و استراتژی دارای رتبه اول در میان شرکتهای گروه خودروسازی کشور می باشد.

آقای صبری در پایان خاطر نشان کرد:

ایران خودرو در انتخاب شرکتهای هدف برای انتقال تکنولوژی و تولید سمند بسیار خوب عمل کرده است و هر چند که فواید این امر به لحاظ مالی ممکن است ناچیز باشد ولی به لحاظ اقتصادی و سیاسی می تواند به عنوان قدمی بزرگ و مثبت در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور به شمار رود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر