{mosimage}دکتر صادق زاده رییس کمیسیون مخابرات مجلس شورای اسلامی و نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز در رابطه با واگذاری سهام شرکت مخابرات در بورس اظهار داشت...

"> واگذاری سهام مخابرات نیازمند نقدینگی زیاد است

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۱

{mosimage}دکتر صادق زاده رییس کمیسیون مخابرات مجلس شورای اسلامی و نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز در رابطه با واگذاری سهام شرکت مخابرات در بورس اظهار داشت...

کد خبر : ۱۰۹۴۷

واگذاری سهام مخابرات نیازمند نقدینگی زیاد است

{mosimage}اجرای خصوصی سازی و فرآیند واگذاری شرکتهای دولتی یک تکلیف قانونی است و باید اجرا شود حال چه زمانی و در چه شرایطی این عرضه ها باید صورت پذیرد مهم است چرا که در حال حاضر اقتصاد کشور تحت تأثیر برخی از مسایل و مشکلات موجود دچار بیماری به نام سردرگمی شده است.

بنا بر گزارش بورس نیوز – در حال حاضر اقتصاد در حال توسعه کشور ما از یک طرف درگیر رشد کاذب برخی بازارهایی چون بازار مسکن و ایجاد تورم گردیده است و از طرفی دیگر برخی از مشکلات سیاسی موجود بر سر پرونده صلح آمیز هسته ای و اعمال تحریم هایی البته به ناحق از سوی کشورهای غربی سبب بی اعتمادی و کاهش حضور سرمایه گذاران و سهامداران بازار سرمایه کشور شده است و از همین رو بورس اوراق بهادار ما که باید مطمئن ترین و شفاف ترین محل برای انجام معاملات اقتصادی و حضور گسترده مردم باشد، هم اکنون هیچ یک از خصیصه های فوق را دارا نمی باشد.

بر اساس این گزارش طی روزهای اخیر بازار سرمایه علاوه بر مشکلات و مسایل مطروحه با چالش جدید و نسبتاً عمده تری روبرو شده است و آن نا کام بودن این بازار در اجرای تکلیف قانونی به نام اصل 44 و اجرای خصوصی سازی است.

حال این سوال مطرح است که آیا ادامه روند واگذاری ها با توجه به ناکامی های اخیر سازمان خصوصی سازی امری درست و به صلاح اقتصاد کشور است و یا مهم انجام این فرآیند بوده و نتیجه بدست آمده از این عمل اهمیت چندانی ندارد.

در همین راستا دکتر صادق زاده رییس کمیسیون مخابرات مجلس شورای اسلامی و نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز در رابطه با واگذاری سهام شرکت مخابرات در بورس اظهار داشت:اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری شرکتهای دولتی در قالب خصوصی سازی از طریق سازمان بورس یک تکلیف قانونی است که مقام معظم رهبری هم بر اجرای آن تأکید ویژه ای داشته اند، اما اجرای این امر نیازمند شرایطی می باشد که یکی از اصلی ترین آنها وجود فضای مناسب برای مناسبات بین المللی می باشد.

وی افزود: هدف اصلی از اجرای خصوصی سازی چرخش گردونه اقتصاد و جمع آوری نقدینگی های موجود و سرگردان کشور بوده که در این راه تنها اولویت مردم و شرکتهای خصوصی می باشند و شرکتهای عمومی همانند سرمایه گذاری تأمین اجتماعی و یا بنیاد مستضعفان نیز باید در یک سطح محدود و تعریف شده ای( البته تا سقف 20 در صد تعریف شده است) می توانند اقدام به خرید سهام اینگونه شرکتها نمایند که البته این امر نیازمند نظارت ویژه و همه جانبه مسوولین مربوطه می باشد.

دکتر صادق زاده با اشاره به واگذاری سهام شرکت مخابرات در راستای اجرای اصل 44 و همچنین حجم و ارزش? بالای این عرضه به خبرنگار بورس نیوزعنوان کرد: با توجه به اینکه سهام شرکت مخابرات با حجم بالایی عرضه خواهد شد و این مقدار عرضه نیازمند وجود نقدینگی قابل توجه نزد خریداران می باشد باید برای انجام موفقیت آمیز این عرضه و برای اینکه با مشکلاتی همچون ادامه عرضه سهام شرکتهای فولاد و ایرالکو دچار نشویم باید اقدام به تشکیل کنسرسیوم خرید داخلی و یا خارجی نماییم.

وی ادامه داد : البته تشکیل این کنسرسیوم ها نیازمند فضاسازی های تبلیغاتی می باشد تا بتواند یک زمینه رقابتی را ایجاد نماید و من امیدوارم تا پایان سال 86 که مدت زمان تعیین شده برای این واگذاری می باشد این کنسرسیوم ها تشکیل شود.

رییس کمیسیون مخابرات مجلس شورای اسلامی با اشاره به عواملی که سبب بیمار شدن اقتصاد کشور می شود خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم گرانی و تورم را کنترل نماییم و بازارهای کاذب را اصلاح کنیم و جلوی واردات بی رویه و قاچاق کالاها را بگیریم آنگاه می توانیم از بیمار شدن اقتصاد جلوگیری کنم زیرا بیماری اقتصاد یک بیماری مسری بوده و به بقیه بخشها هم سرایت می کند .

وی در پاسخ به سوال بورس نیوز مبنی برنتیجه تصمیم گیری ها در خصوص کاهش تعرفه پیامک اظهار داشت: در حال حاضر کاهش نرخ تعرفه پیامک در مرحله تجدید نظر کمیته تنظیم مقررات قراردارد و پس از آن اعلام خواهد شد اما آنچه از اهمیت بالاتری برخوردار است کاهش نرخ تعرفه پیامک های فارسی زبان است که در حال حاضر گران تر از پیامک های انگلیسی زبان می باشد و همین موضوع باعث می شود تا به فرهنگ زبان فارسی کم توجهی شود و ما باید با کاهش این تعرفه فرهنگ ارسال پیامک های فارسی زبان را رواج دهیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر