بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۶
کد خبر : ۱۰۹۵۱۷
همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز همچنان روز متعادلی را پشت سر گذاشت که در آن شاخص کل برای دقایقی تا 73هزار و 979واحد بالا رفت اما نتوانست این سطح را حفظ کرده و در نهایت به 261واحد رشد بسنده کرده و  در سطح 73هزار و 766واحد به کار خود پایان داد. در بازار دیروز معامله‌گران در حالی فعالیت خود را شروع کردند که همچنان شرایط متعادلی بر بازار حاکم بود. 
با این حال روند معاملات به گونه‌ای بود که در بیشتر نمادها صف‌های خرید با عرضه‌های سنگین مواجه شد و در حالي که هلدینگ خلیج فارس همچنان بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص کل داشت، صف خرید این نماد هم با تعادل به کار خود پایان داد. از سوی دیگر نمادهای بانکی و مپنا نیز در روند معاملات پر حجم با عرضه‌های قابل توجه به کار خود پایان دادند.
در همین حال دیروز نصرالله سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد تا به عنوان وزیر رای اعتماد بگیرد. سجادی در حالی به عنوان وزیر پیشنهادی حسن روحانی به مجلس معرفی شد که قبل از این دو گزینه وی برای وزارت ورزش و جوانان نتوانستند از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرند.در صحن مجلس شورای اسلامی دیروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد حذف تمام تبصره‌های الحاقی برای اصلاحیه بودجه سال ۹۲ موافقت کردند. با این تصمیم کار بررسی اصلاحیه لایحه بودجه سال 92به پایان رسید.
 در بازار دیروز در گروه پتروشیمی همچنان پتروشیمی‌های گازی در کمند خبر‌های ضد و نقیض مربوط به تغییر بهای گاز بودند که همین امر موجب شد تا بازگشایی نماد فن‌آوران نیز به‌رغم آنکه این شرکت به صورت سنتی بهای گاز را بالاتر از مجتمع‌های پتروشیمی دیگر کشور گرفته است با افت قیمت همراه شود.  در گروه پتروشیمی، تاپیکو با تغییر مدیرعامل مواجه شده است.حسین ناوک‌پور نایب ريیس هیات‌مدیره این شرکت، سرپرستی تاپیکو را برعهده  گرفته تا تکلیف مدیرعامل جدید مشخص شود.
 در گروه فلزی همچنان بازار فولاد با فشار کاهش قیمت‌ها ناشی از رکود در بازار مصرف همراه بود. درگروه مالی دیروزمدیر پذیرش فرابورس از درج نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه تعاون و بانک آینده در فرابورس خبر داد و گفت: این شرکت‌ها به عنوان یکصد و پنجاه و دو و سومین نماد معاملاتی در بازار پایه درج شدند. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل با گرایش مثبت بود که در آن 332میلیارد تومان سهام معامله شد که 7/8 درصد آن را معامله 5/34 میلیون سهم مپنا تشکیل داد. از 274نمادی که به روی تابلو رفتند نیز 141نماد با کاهش قیمت و 129نماد با رشد ارزش معامله شدند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر