بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
شرکت بین المللی عمران رضوی نزدیک به هفت میلیون سهم بانک ملت را فروخت و 9 میلیون سهم "وپترو" از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین خارج شد.
کد خبر : ۱۰۹۵۳۴
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 261 واحد رشد از 73 هزار و 504 واحد به 73 هزار و 766 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با بیش از هشت درصد افت نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 301 میلیارد ریال دست یافت که 98 درصد آن مربوط به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از سه هزار و 301 میلیارد ریال ارزش معاملات روز مذکور بیش از 65 درصد حجم خرید و بیش از 69 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با 17 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 738 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "وبصادر"، "شبندر" و "تاپیکو" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "وبصادر" فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان بانک تجارت بیش از سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را تحصیل کرد.

در نماد "تاپیکو" نیز شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین خریدار نزدیک به سه میلیون سهم آن بود و شرکت طلایه داران تجارت کاسپین بیش از 10 میلیون سهم "سمگا" را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت بین المللی عمران رضوی نزدیک به هفت میلیون سهم بانک ملت را فروخت و 9 میلیون سهم "وپترو" از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین خارج شد.

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت به ترتیب 20 میلیون سهم بانک صادرات ایران و پنج میلیون سهم بانک ملت را به فروش رساند.

همچنین در نماد "وبیمه" شرکت سهامی بیمه ایران عرضه کننده یک میلیون سهم آن بود و مؤسسه همیاری کوثر یک میلیون سهم بانک پاسارگاد را واگذار کرد.

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نیز یک میلیون و پانصد هزار سهم "بترانس" را از سبد بورسی خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "خزامیاد"، شرکت های نوآوران مدیریت سبا و نیز سرمایه گذاری صنایع ایران به ترتیب خریدار بیش از سه میلیون و یک میلیون سهم آن بود و در مقابل آن دو میلیون سهم "خزامیاد" توسط شرکت سهامی بیمه ایران عرضه شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر