بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید بیش از پنج میلیون سهم "وسپه" و شرکت ملی صنایع پتروشیمی بخش اول دارایی سه میلیون سهم "فارس" را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد.
کد خبر : ۱۰۹۸۲۵
معاملات تالار شیشه ای طی روز چهارشنبه در حالی سپری شد که شاخص کل با یک هزار و 431 واحد رشد از 74 هزار و 438 واحد به 75 هزار و 868 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز مذکور با 24 درصد صعود نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 402 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت.

حجم معاملات نیز طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با 16 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 716 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "شبندر"، "تاپیکو" و "وبصادر" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز چهارشنبه بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "وبصادر" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت گسترش تجارت هامون 600 هزار سهم شرکت صنایع لاستیکی سهند را خرید و 500 هزار سهم بانک پارسیان به پرتفوی بورسی شرکت ایده گستر دور اندیش رفت.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت بین المللی عمران رضوی به ترتیب بیش از یک میلیون سهم بانک ملت و سه میلیون سهم بانک تجارت را فروخت و سازمان خصوصی سازی بیش از یک میلیون سهم "خراسان" را واگذار کرد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید بیش از پنج میلیون سهم "وسپه" و شرکت ملی صنایع پتروشیمی بخش اول دارایی سه میلیون سهم "فارس" را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد.

طی معاملات روز چهارشنبه دو میلیون سهم "رتاپ" توسط شرکت سرمایه گذاری خوارزمی عرضه شد و شرکت سرمایه گذاری سپه فروشنده بیش از یک میلیون سهم شرکت معدنی و صنعتی گل گهر بود.

شرکت سرمایه گذاری سیمان اسپندار بیش از دو میلیون سهم شرکت سیمان لار سبزوار را عرضه کرد و بیش از سه میلیون سهم "ولیز" از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران خارج شد.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان بیش از چهار میلیون سهم "جم" و شرکت گروه مالی ملت بیش از سه میلیون سهم بانک ملت را به فروش رساند و در نماد "سفارس"، شرکت سرمایه گذاری سیمان تأمین عرضه کننده پنج میلیون سهم آن بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر