بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
مدیر مالی شرکت نیرو ترانس عنوان کرد:

افزایش حجم صادرات با کاهش تحریم ها

بودجه سال جاری براساس قراردادهای منعقد شده برآورد شده و به دلیل آنکه فروش داخلی "بنیرو" سفارشی بوده، برخلاف اغلب شرکت های فعال بورسی متقاضیان تولیدات آن مشخص شده است.
کد خبر : ۱۰۹۸۳۱
برنامه فروش تولیدات شرکت نیرو ترانس براساس قراردادهای منعقد شده و تقاضای مشتریان محقق می شود. از این رو با توجه به قراردادهای منعقد شده، انتظار می رود که برنامه فروش محصولات تا پایان سال جاری به طور کامل تحقق یابد.

مدیر مالی شرکت نیرو ترانس با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بودجه سال جاری براساس قراردادهای منعقد شده برآورد شده و به دلیل آنکه فروش داخلی "بنیرو" سفارشی بوده، برخلاف اغلب شرکت های فعال بورسی متقاضیان تولیدات آن مشخص شده است.

امن اله سروش در خصوص قراردادهای جدید اظهار داشت: چنانچه قرارداد جدیدی طی نیمه دوم امسال منعقد شود، آثار ناشی از آن به دلیل بازه زمانی لازم جهت انعقاد قرارداد در بودجه سال آینده لحاظ می شود.

وی در خصوص قیمت فروش محصولات تصریح کرد: نرخ فروش محصولات براساس بازارهای رقابتی بین المللی و مقایسه با نرخ های آنها تعیین می شود. از این رو با توجه به اینکه قیمت ها در قراردادهای منعقده مشخص شده، به طور معمول افزایش نرخ فروش تولیدات طی یک سال مالی اتفاق نمی افتد و این مقام مسئول افزود: علاوه بر این، در صورت رشد قیمت فروش، این امر در قراردادهای جدید و نیز در بودجه سال مالی آینده اعمال خواهد شد.

مدیر مالی شرکت نیرو ترانس به کاهش میزان صادرات محصولات تولیدی در پی تحریم های اعمالی اشاره کرد و اظهار داشت: این شرکت در حالی فروش خارجی 11 درصدی را طی دوره مذکور محقق کرده که از پتانسیل افزایش صادرات تولیدات خود بیش از این میزان برخوردار است. از این رو در صورت کاهش شدت تحریم ها و نیز بهبود روابط بین المللی، به نظر می رسد بر حجم صادرات محصولات نیز افزوده خواهد شد.

سروش افزود: محصولات "بنیرو" در حالی به کشورهای پاکستان و تایلند صادر می شود که بخشی از درآمدهای ارزی حاصل از آن جهت خرید مواد اولیه با نرخ مبادله ای و مابقی با نرخ آزاد در حساب ها و صورت های مالی شرکت تسعیر می شود.

وی در خصوص واردات مواد اولیه مورد نیاز بیان کرد: حدود 75 درصد از مواد مصرفی مورد نیاز از منابع خارجی تأمین می شود که این امر به دلیل وجود شرایط سخت در زمینه واردات با افزایش هزینه ها همراه شده است. با همه این اوصاف می توان گفت که روند تأمین خارجی این مواد با وجود موانع مذکور همچنان تداوم دارد.

این مقام مسئول در خاتمه پیرامون طرح توسعه ای راه اندازی خط تولید خازن های فشار ضعیف بیان کرد: هم اکنون ماشین آلات و تجهیزات لازم جهت اجرای این پروژه فراهم شده، به گونه ای که تولید آزمایشی آن طی سال جاری آغاز شده و تولید انبوه آن به سال آینده موکول می گردد؛ برهمین اساس می توان گفت آثار مثبت اجرایی شدن این طرح در بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر