بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰
مدیر عامل شرکت سیمان هگمتان تاکید کرد:

بی تأثيری تغيير نرخ بازپرداخت وام ارزي بر صورت های مالی

هنوز نرخ جدید فروش صادراتی تعیین و به گمرگ اعلام نشده است و تا بهمن ماه سال جاري يك بسته ارزش گذاري محصولات سيماني متناسب با صادرات به هر يك از مرزهاي كشور توسط كميته قيمت گذاري سيمان ارایه می شود.
کد خبر : ۱۰۹۸۷۶
مدير عامل شركت سيمان هگمتان در نشست خبري خود با جمعی از خبرنگاران به تشريح وضعيت صنعت سيمان در كشور و مزيت هاي رقابتي این شركت سيمانی در میان سایر رقبا پرداخت .

داوود مختار پور با اشاره به چشم انداز توليد 100 ميليون تني سيمان در كشور و توان 80 درصدي متخصصان داخلي براي ساخت كارخانجات سيمان و تأمين نيازمندي هاي تخصصي در كشور صنعت سيمان را يك صنعت بومي معرفي كرد و گفت: نرخ رشد توليد در صنعت سيمان متناسب با نرخ رشد صنايع پشتيباني كننده و زير ساخت هاي مكمل مانند خدمات حمل و نقل نيست و همين عامل، باعث ايجاد گلوگاه ها در توليد سيمان شده است.

مدير عامل سيمان با اشاره به حضور ایران در رتبه چهارم میان كشور هاي توليد كننده سيمان، نويد داد: با تلاش همه دست اندركاران اين صنعت به زودي ايران رتبه سوم را در بين توليدكنندگان سيمان پس از كشور چين بدست خواهد آورد. مضاف بر اينكه در كل منطقه تنها ايران توان صادرات 13.8 ميليون تن سيمان را داراست و با برنامه ريزي هاي صورت گرفته توان صادرات به 15 میلیون تا 18 ميليون تن افزايش خواهد يافت كه در اينصورت به رتبه اول جهاني صادرات این محصول خواهد رسيد.

پاسخ مدیر عامل "سگهمت" به سؤالات بورس نیوز

مختار پور با اشاره به کسب رتبه هشتم شركت سیمان هگمتان در توليد سيمان كشور و همچنين رتبه اول صادرات سيمان در بين توليد كنندگان، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نيوز پیرامون تاثير تغيير نرخ بازپرداخت وام ارزي شركت سيمان هگمتان بر سود هر سهم آن گفت: با وجود اسناد رسمي و حتي باز پرداخت بخشي از تسهيلات ارزي شركت هاي سيماني، مذاكراتي از سوي بانك مركزي درخصوص باز پرداخت وام های ارزی بر مبناي نرخ آزاد مطرح شده كه پيش بيني مي شود با مذاكرات طرفين اين اختلاف نظر مرتفع گردد.

وی ادامه داد: با وجود اين، طبق قوانين حسابداري در صورت فرض بدبينانه مبني بر اعمال نظر بانك ها كه منجر به افزايش هزينه هاي مالي برخي از شركت هاي سيماني از جمله شركت سيمان هگمتان خواهد شد، برآورد مي شود اين تغيير تأثير چنداني بر صورت های مالی نداشته باشد.


مدیرعامل "سهگمت" همچنین در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اعلام نرخ مصوب فروش صادرات توسط انجمن صنفی صنعت سیمان به گمرگ اظهار داشت: هنوز نرخ جدید فروش صادراتی تعیین و به گمرگ اعلام نشده است و تا بهمن ماه سال جاري يك بسته ارزش گذاري محصولات سيماني متناسب با صادرات به هر يك از مرزهاي كشور توسط كميته قيمت گذاري سيمان ارایه می شود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به پايداري روند صادرات سيمان به عنوان يك محصول قابل عرضه به كشورهاي همسايه گفت: پيگيري مفاد تفاهم نامه انجمن صنفي سيمان با دولت براي واگذاري بخشي از مسووليت هاي حاكميتي در قبال تقويت بخش نظارتي تأثير قابل توجهي بر صنعت سيمان به ويژه حمايت از بخش صادرات خواهد گذاشت.

وی پیرامون طرح افزايش سرمايه با اشاره به سرمايه گذاري این شرکت در پروژه هاي سيمان نهاوند ، سيمان پيوند گلستان، سيمان گيلان سبز و مديريت برق قم تاكيد كرد: در حال حاضر شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه و جذب نقدینگی از خارج مجموعه جهت اجرای پروژه های مذکور در نظر ندارد. پروژه هاي اجرايي فعلي شركت به منظور تأمين اهداف چهار گانه شامل افزايش فعاليت هاي زيست محيطي با ارتقاي كمي و كيفي و تكنولوژيك فيلتراسيون خطوط توليد ، افزايش كيفيت محصول شامل طرح هايي مانند تغيير مكانيزم كار آسياب ها، كاهش هزينه هاي توليد با استفاده از تكنيك هاي صرفه جويي انرژي مصرفي و مشتري مداري شامل طرح هايي مانند احداث بارگيري خط چهارم بسته بندي سيمان است و نقدینگی لازم برای اجرای این قبیل برنامه ها از منابع داخلی تامین می شود.

در خاتمه گفتني است، طی بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از بخش های مختلف کارخانه با ابتكار رسولي مدير روابط عمومي شركت سيمان هگمتان يك اصله نهال سرو به عنوان نماد نظارتي خبرنگاران رسانه هاي گروهي با همكاري و مشاركت خبرنگاران شركت كننده در نشست مطبوعاتي در محوطه اصلي كارخانه سيمان هگمتان کاشته شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر