بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۰
کد خبر : ۱۰۹۹۸۸
همایون دارابی: بازگشایی نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران  و جهش ارزش 218 درصدی این نماد دیروز موجب شد تا شاخص به مدد تاثیر 780 واحدی «حکشتی» از افت به دور بماند.دیروز شاخص کل بورس در نهایت 159 واحد رشد کرد و به سطح بی سابقه 77هزار و 119واحد رسید؛ امری که در تاریخ بورس یک رکورد تازه به شمار می‌رود؛ با  این حال روند منفی شبندر، فارس و شپنا مانع از رشد بیشتر شاخص شد. در بازار دیروز پایان مذاکرات ژنو و واگذاری ادامه مذاکرات به ده روز دیگر موجب شروع ضعیف بازار شد. در تحولات سیاسی، وزیر خارجه ایران با بیان این که شش کشور (1+5) شاید تفاوت‌های نظری داشته باشند اما امید داریم به یک توافق دست یابیم، گفت: پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و امید داریم کمی بيشتر به توافق برسیم.
دکتر محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک با کاترین اشتون در پاسخ به سوالی درباره نقش فرانسه و موضع این کشور افزود: انتظار داریم اعضای 3+3 دیدگاه خود را داشته باشند و از همه آنها برای حضور در کنفرانس قدردانی می‌کنم. 
در بازار دیروز در گروه پالایشگاهی نماد پالایشگاه لاوان متوقف شد؛ در همین رابطه محمدعلی دادور، مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان در گفتگو با  بورس نیوز از ارسال گزارش‌هاي مربوط به تعدیل پیش بینی درآمد سال مالی 92 به بورس خبر داد و افزود: به نظر می‌رسد روند بررسی و بازگشایی نماد معاملاتی «شاوان» حداقل یک هفته به طول انجامد.در این گروه، دیروز اعلام شد شرکت پالایش نفت تهران با نماد «شتران» تا به حال هیچ گونه درخواستی مبنی بر افزایش سرمایه به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال نکرده است.به گزارش سنا غلامرضا ابوترابی، ريیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس، درخصوص شایعه منتشر شده در خصوص افزایش سرمایه شتران و بحث رد این درخواست اعلام كرد: شرکت پالایش نفت تهران تا به حال هیچ‌گونه درخواستی مبنی بر افزایش سرمایه چه از محل سود انباشته و چه از محل آورده‌های نقدی به این سازمان ارسال نکرده است.
در نماد مخابرات، وزیر ارتباطات دیروز در سخنانی از ادامه ایرادات به واگذاری مخابرات خبر داد.به گزارش خبرگزاري فارس، محمود واعظی درباره احتمال بازگشت شرکت مخابرات به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اعتقاد ما بر این است که وزارت ارتباطات  نباید تصدی‌گری کند و ما به دنبال این نیستیم که مخابرات به وزارت ارتباطات برگردد، بلکه به دنبال این هستیم که شرکت مخابرات روی صندلی اپراتوری بنشیند و مانند بخش خصوصی آنچه که سیاست‌های دولت است و رگولاتوری اعلام می‌کند و به آنچه که در پروانه‌اش قید شده عمل کند. وی ادامه داد: اگر مخابرات این کار را بکند، بزرگترین حامی شرکت مخابرات ما هستیم و نمی‌خواهیم برگردد.در گروه ساختمانی، تعداد ۱۷ میلیون سهم غیرمدیریتی شرکت عمران و توسعه فارس به قیمت هر سهم ۳۹۰۰ ریال، روز ۲۹ آبان در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود. فروشنده این میزان سهام شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران است که این میزان سهام را به صورت نقد و به ارزش کل پایه 66 میلیارد و 362 میلیون و 528 هزار و 700 ریال واگذار خواهد كرد.
در مجموع بازار دیروز بازار متعادل با شاخص مثبت بود که در آن 384میلیارد تومان سهام معامله شد که 10درصد آن را معامله 5/25 میلیون سهم پالایشگاه بندرعباس تشکیل می‌دهد. از 277نمادی که دیروز به روی تابلو رفتند 167نماد با کاهش قیمت و 106نماد با رشد ارزش معامله شدند و سایر نمادها بدون تغییر قیمت ماندند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر