بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۴
کد خبر : ۱۰۹۹۹۶
شرکت پالایش نفت تهران با نماد «شتران» تا به حال هیچ‌گونه درخواستی مبنی بر انجام افزایش سرمایه به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال نکرده است‌. به گزارش سنا، غلامرضا ابوترابی، رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان بورس، درخصوص شایعه منتشرشده درخصوص افزایش سرمایه شتران و بحث رد این درخواست اعلام داشت: شرکت پالایش نفت تهران تا به حال هیچ گونه درخواستی مبنی بر افزایش سرمایه چه از محل سود انباشته و چه از محل آورده‌های نقدی به این سازمان ارسال نکرده است‌.
 وی ادامه داد: با توجه به اطلاعیه‌ای که در تاریخ آذرماه سال 91 از طریق کدال اعلام شد از تمام شرکت‌ها درخواست کرده‌ایم که از تاریخ اول دی ماه همان سال درخواست افزایش سرمایه خود را از حالت کاغذی خارج و از طریق سامانه کدال ارسال کنند بنابراین هرگونه درخواست افزایش سرمایه از محل‌هایی که براساس قانون تجارت دیده شده و محلی که براساس قانون بودجه سال 90 و 91 بوده و همچنین ماده «17» قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور در کدال منتشر خواهد شد و سهامداران به شایعات پیرامون سهام شرکت‌ها گوش ندهند‌. ابوترابی افزود: چندی پیش یکی از مشاوران شتران که یکی از شرکت‌های تامین سرمایه است درخصوص افزایش سرمایه این شرکت اظهار نظر مشورتی از سازمان بورس درخواست کرد که سازمان نیز به ابهام این شرکت تنها به عنوان یک مشاور پاسخ گفت، بنابراین باز هم تاکید می‌کنم، پالایش نفت تهران هنوز درخواست افزایش سرمایه به سازمان بورس ارسال نکرده و در صورت ارسال درخواست سازمان و با رعایت قوانین و مقررات سازمان هیچ‌گونه مخالفتی با آن نخواهد داشت‌.
وی تصریح کرد‌: این سیاست شرکت و هیات‌مدیره است که تعیین می‌کند آیا افزایش سرمایه را به سرانجام برساند یا خیر؟ براساس قانون تجارت افزایش سرمایه می‌تواند از سود انباشته، مطالبات و آورده‌های نقدی و اندوخته‌ها، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهم باشد که شرکت مختار است با ارسال گزارش هیات‌مدیره نسبت به افزایش سرمایه در هر کدام از موارد فوق اقدام کند‌. بدیهی است پس از بررسی شرایط لازم و قانونی بودن درخواست، سازمان بورس نسبت به افزایش سرمایه شرکت‌ها اعلام نظر می‌کند‌.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر