بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
مؤسسه رفاه و تأمین آتیه امید دو میلیون سهم بانک کارآفرین را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود و در نماد "فاسمین"، شرکت مجتمع ذوب و احیاء روی قشم خریدار بیش از 500 هزار سهم آن بود.
کد خبر : ۱۱۰۰۰۴
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 159 واحد صعود از 76 هزار و 959 واحد به 77 هزار و 118 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با بیش از 14 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 815 میلیارد ریال دست یافت که 98 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از سه هزار و 815 میلیارد ریال ارزش معاملات روز مذکور نزدیک به 69 درصد حجم خرید و نیز بیش از 68 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 12 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 816 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "تاپیکو"، "شبندر" و "وبصادر" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "شبندر" خریداران حقوقی بیش از فروشندگان آن بوده است.

در این میان مؤسسه رفاه و تأمین آتیه امید دو میلیون سهم بانک کارآفرین را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود و در نماد "فاسمین"، شرکت مجتمع ذوب و احیاء روی قشم خریدار بیش از 500 هزار سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت بین المللی عمران رضوی به ترتیب بیش از شش میلیون سهم بانک ملت و دو میلیون سهم بانک تجارت را فروخت و در نماد "میدکو"، شرکت مدیران تجارت ایرانیان و بانک پارسیان به ترتیب عرضه کننده نزدیک به دو میلیون و بیش از یک میلیون سهم آن بودند.

شرکت سرمایه گذاری تدبیر یک میلیون و پانصد هزار سهم "وبوعلی" و دو میلیون سهم بانک کارآفرین را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد و شرکت سرمایه گذاری سامان مجد یک میلیون سهم بانک پاسارگاد را به فروش رساند.

طی معاملات روز گذشته، دو میلیون سهم "خزامیا" توسط شرکت سرمایه گذاری سایپا عرضه شد و در نماد "تاپیکو" شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین فروشنده بیش از یک میلیون سهم آن بود.

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت 15 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت را واگذار کرد و یک میلیون سهم "وبیمه" از سبد سرمایه گذاری های شرکت سهامی بیمه ایران خارج شد.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "فسرب" بانک شهر خریدار بیش از 15 میلیون سهم آن بود و در مقابل شرکت مسکن و ساختمان جهان بیش از 15 میلیون سهم آن را عرضه کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر