بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
مدیر مالی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد:

سهامدار عمده امکان عرضه بیش از حد سهام را ندارد/زیان سه ماهه طبیعی است

سود پیش بینی شده شرکت برای هر سهم در سال مالی جاری 22 ریال می باشد و از آنجا که "حکشتی" قبلاً به یک شرکت هلدینگی تبدیل شده است شناسایی سود در آن به شناسایی سود در شرکت های سرمایه پذیر وابسته است.
کد خبر : ۱۱۰۱۰۰
شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حالی پیشتر تصمیم به افزایش سرمایه 150 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها گرفته بود که بنابر گفته یک مقام مسئول در شرکت بیش از 60 درصد از فرآیند انجام افزایش سرمایه 15 میلیارد ریالی انجام گرفته است.

مدیر مالی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق افزود: اگرچه زمان انجام افزایش سرمایه مذکور به انجام اصلاحات و مصوبات مربوطه بستگی دارد اما به نظر می رسد با تکمیل 60 درصدی فرآیند آن تصمیم فوق نهایتاً تا پایان سال 92 به انجام رسد.

آدابی در خصوص میزان سهام شناور "حکشتی" و فاصله 18 درصدی آن با قوانین بورس اوراق بهادار عنوان کرد: طبق مذاکرات انجام گرفته سهامداران عمده با سازمان بورس راهکارهای قابل قبولی در رابطه با افزایش سهام شناور اتخاذ شده است تا جایی که هم اکنون نیز میزان سهام شناور به صورت تدریجی در حال افزایش است.

وی ادامه داد: اگرچه افزایش میزان سهام شناور به طور تدریجی از هم اکنون آغاز شده است اما رسیدن آن از 2 درصد به 20 درصد در آینده ای نزدیک بعید است چراکه سهامداران عمده آمادگی کافی برای عرضه سهام "حکشتی" به این میزان را ندارند.

مدیر مالی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحقق زیان 12 ریالی برای هر سهم در گزارشات واقعی حسابرسی نشده سه ماهه "حکشتی" توضیح داد: سود پیش بینی شده شرکت برای هر سهم در سال مالی جاری 22 ریال می باشد و از آنجا که "حکشتی" قبلاً به یک شرکت هلدینگی تبدیل شده است شناسایی سود در آن به شناسایی سود در شرکت های سرمایه پذیر وابسته است.

وی ادامه داد: در همین راستا زیان 12 ریالی گزارش شده بر مبنای عملکرد سه ماهه نیز تا پایان سال مالی اصلاح خواهد شد و در نتیجه "حکشتی" از توانایی لازم برای پوشش سود پیش بینی شده برخوردار است.

آدابی ضمن اشاره به بهبود عملکرد و سودآوری "حکشتی" اظهار کرد: در صورت حذف تحریم ها مربوط به حمل و نقل و بیمه شرایط عملیاتی و سودآوری برای "حکشتی" بسیار مساعد خواهد شد.

وی ادامه داد: اما در صورت ادامه دار شدن شرایط فعلی نیز وضعیت سودآوری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران روند رو به بهبود را طی خواهد کرد. چراکه طبق رایزنی ها با دولت کشتی ها هم اکنون نیز با استفاده از بیمه های داخلی به کار خود ادامه می دهند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر