بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
مدیر امور سرمایه گذاری های شرکت عنوان کرد:

رشد قابل توجه سود "وبوعلی" با اجرای یک طرح

در حال حاضر حدود 33 درصد از پرتفوی بورسی به سهام شرکت های معدنی اختصاص دارد و مابقی آن را سهام گروه پتروشیمی، فلزات اساسی و شرکت های چند رشته ای صنعتی تشکیل می دهند.
کد خبر : ۱۱۰۳۴۵
اتفاقات مثبتی که در وضعیت سیاسی کشور در شرف وقوع است و امیدهایی که پیرامون گسترش روابط بین المللی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور به وجود آمده، زمینه های لازم جهت پیشرفت هرچه بیشتر مراحل اجرایی طرح های توسعه ای شرکت ها را فراهم می کند. از این رو مجموعه ای از شرکت هایی که برنامه هایی جهت اجرای طرح های توسعه در نظر دارند، گزینه های خوبی جهت سرمایه گذاری در بازار سهام می باشند. در این بین بررسی جزئیات طرح های توسعه و میزان پیشرفت فیزیکی طرحهابخصوص در بخش انتقال تکنولوژی و خرید تجهیزات در صنایع پتروشیمی و فلزات اساسی از اهمیت بسزایی برخوردار است

مدیر امور سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری بوعلی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به اینکه مراحل اجرای بسیاری از طرح های توسعه ای شرکتها به دلیل تحریم های اعمالی و مشکلات موجود بر سر راه واردات تجهیزات و دستگاههای مورد نیاز با موانعی مواجه بوده، انتظار آن می رود تا مراحل اجرای آنها همراه با بهبود روابط بین المللی با سرعت پیش رود، به گونه ای که شاهد آثار مثبت اجرایی شدن این پروژه ها در روند سودآوری شرکت ها در سال93 باشیم. از این رو با عنایت به مطالب عنوان شده، "وبوعلی" سرمایه گذاری در سهام شرکت هایی که از شرایط ذکر شده برخوردارند را در برنامه کاری خود قرار داده است.

مهدی اسکندری همچنین اختصاص بخش بیشتری از پرتفوی بورسی به سرمایه گذاری در سهام شرکت های پتروشیمی را به عنوان برنامه های "وبوعلی" جهت اصلاح پرتفوی بورسی آن برشمرد و گفت: در حال حاضر حدود 33 درصد از پرتفوی بورسی به سهام شرکت های معدنی اختصاص دارد و مابقی آن را سهام گروه پتروشیمی، فلزات اساسی و شرکت های چند رشته ای صنعتی تشکیل می دهند.

وی افزود: اگرچه تعیین نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی یکی از ابهامات موجود در برآورد سودآوری دقیق شرکتهای این گروه است، اما به نظر می رسد این نرخ طی یکماه آتی تعیین تکلیف شود؛ حال آنکه در صورت رخداد این امر شاهد شفافیت هرچه بیشتر وضعیت سودآوری شرکت های مذکور در سالهای آتی خواهیم بود که در پی آن معامله گران براساس تحلیل های دقیق تر به تصمیم گیری پیرامون سرمایه گذاری در سهام شرکتهای این گروه می پردازند. در این بین تعیین نرخ ارز در بودجه سال آتی کشور به دقیق تر شدن گزارشات بودجه اعلامی توسط شرکتها برای سال آتی کمک خواهد نمود.

این مقام مسئول به آثار مثبت ناشی از اعمال تخفیف در نرخ خوراک مایع شرکت های پتروشیمی اشاره کرد و در خصوص نرخ گاز مصرفی پتروشیمی ها ابراز داشت: هر چند افزایش نرخ گاز در حد معقول و بصورت مقایسه ای بانرخ خوراک شرکتهای پتروشمی کشورهای حاشیه خلیج فارس،در افق کوتاه مدت تأثیر کاهشی 10 تا 15 درصدی در سود سالجاری شرکتها خواهد داشت ولی در افق بلندمدت و با رقابتی ماندن فضای صنعت در سطح بین المللی افزایش سرمایه گذاری، سودآوری و بالندگی در این صنعت را به ارمغان خواهد آورد.

مدیر امور سرمایه گذاری های "وبوعلی" در خاتمه پیرامون وضعیت پرتفوی غیر بورسی شرکت بیان کرد: پروژه ساخت املاک سعادت آباد مراحل اجرایی خود را طی می کند و اولویت اصلی شرکت انجام فعالیتهای عملیاتی طبق برنامه ریزی انجام شده است. اجرای این طرح در سالهای آتی سود آوری شرکت را بطور قابل توجهی تحت تأثیر قرار خواهد داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر