بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۳
کد خبر : ۱۱۰۵۱۵

هديه لطفي: نوسانات بازار فرابورس در حالي روز گذشته تنها با افزايش 1/1 واحدي شاخص آيفكس دنبال شد كه حجم و ارزش كل معاملات نيز چندان قابل توجه نبود، به طوري كه مبادله 46 ميليارد برگه اوراق بهادار به ارزش 462 ميليارد ريال در سامانه بازار به ثبت رسيد.

در معاملات روز گذشته نمادهاي پتروشيمي از جمله پتروشيمي جم، زاگرس و مارون سعي در رشد شاخص داشتند كه در اين ميان، «شتران»، «شراز» و «ذوب» مانع از رشد آيفكس شدند و در نهايت دماسنج بازار سرمايه با 1/1 واحد افزايش به محدوده 2/812 واحدي رسيد.
در اين روز وجود تقاضای 97/111 میلیون سهمی برای حق‌تقدم موسسه مالی و اعتباری کوثر و 51/7 میلیون سهمی ذوب آهن اصفهان این شرکت‌ها را در راس حجم معاملات فرابورس قرار داد و بیشترین ارزش معاملات نیز به خريد و فروش 33/110 ميليارد ريالي پتروشيمي جم و 44/31 میلیارد ريالي پالایش نفت تهران ثبت شد.
براساس این گزارش مهندسی ساختمان تاسیسات راه‌آهن 5 درصد افزایش قیمت داشت و پس از آن سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، مجتمع معادن مس تکنار، گروه فن‌آوا، تکادو، بیمه نوین و بازرگانی آینده سازان بهشت پارس از رشد قیمت بیش از 9/4 درصدي برخوردار شدند. با این حال در آن‌سوی بازار سبحان دارو و حق‌تقدم پخش البرز با 5 درصد کاهش به معاملات خود پایان دادند.
در بازار ETF نیز 69 هزار و 440 واحد صندوق‌ قابل معامله آسام با ارزشی بالغ بر 777 میلیون ریال و 36 هزار و 565 واحد صندوق‌ قابل معامله کاریس به ارزش بیش از 402 میلیون ریال معامله شد.
همچنین اوراق تسهیلات مسکن بدون تغییر قابل توجهی در محدوده قیمت 370 تا 390 هزار ریال مبادله شد و در معاملات اوراق با درآمد ثابت هم بیشترین حجم معاملات به ترتیب به خرید و فروش 22 هزار و 500 برگه اجاره امید و 20 هزار و 800 برگه اجاره مپنا تعلق داشت.
با توجه به اتمام مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام شرکت مالی و اعتباری کوثر مرکزی، ثبت معاملات توافقی این نماد در پایان معاملات امروز متوقف خواهد شد. نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی کازرون نیز به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در پایان معاملات امروز متوقف شد و با توجه به اتمام مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام این شرکت نماد معاملاتی مذکور (کازروح) در پایان معاملات فردا سه‌شنبه متوقف می‌شود.
نماد معاملاتی شرکت زرین معدن آسیا هم پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد معامله شد که در نهایت این نماد در جریان معاملات ديروز با 42/3 درصد کاهش قیمت به کار خود پایان داد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر