بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
مستطيل شيشه اي تالار

لبخند بورس به ژنو

معامله گران تالار شیشه ای امروز به پیشواز مذاکرات هسته ای رفتند و روند مثبت حاکم بر معاملات سهام به نتایج احتمالی این جلسات روی خوش نشان داد و دوباره رکورد شکنی شاخص کل را به مدار 78 هزار واحدی موجب گردید.
کد خبر : ۱۱۰۵۶۶
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 92.08.28 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 822 واحد رشد به رقم 57252 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 393 واحد افزایش عدد 154572 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 813 واحد رشد به رقم 78142 واحد رسيد.

همچنین در این روز پالایش نفت بندرعباس با 129 واحد افزایش شاخص بورس، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 89 واحد کاهش این نماگر، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 13 واحد افزایش به رقم 825 واحد رسید.

در این شرایط امروز زاگرس با 2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 3094 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، معامله گران تالار شیشه ای امروز به پیشواز مذاکرات هسته ای رفتند و روند مثبت حاکم بر معاملات سهام به نتایج احتمالی این جلسات روی خوش نشان داد و دوباره رکورد شکنی شاخص کل را به مدار 78 هزار واحدی موجب گردید. چراکه بعد ازظهر امروز مقامات ایرانی با گروه 1+5 در حالی به مذاکره خواهد نشست که طی جلسه قبلی طرفین مذاکره کننده حتی تا امضای توافقنامه نیز پیش رفتند. از این رو نگاه معامله گران از نتایج جلسات پیش رو با نگاهی به گذشته مذاکرات مثبت است.

امروز همچنین بحث عوارض آلایندگی پالایشگاه ها از دستورکار مجلس خارج شد و این امر رونق دوباره ای را برخلاف روزهای گذشته به معاملات سهام شرکت های این گروه داد.

البته باید توجه داشت که قیمت سهام پالایشگاه ها نیز طی روزهای اخیر افت قابل ملاحظه ای داشته و این تصمیم مجلس همزمان با برخورد قیمت سهام آنها به خطوط حمایتیشان ، طی روز جاری نیرویی مضاعف را برای شروع حرکت دوباره این سهام  به آنها اعمال کرد.

بطوریکه نمادهای گروه با حرکت پرقدرت و دسته جمعی پالایشی ها با پایداری صف های خریداران در پایان روز همراه شدند و توانستند بر دو شاخص بورس و فرابورس آثاری مثبت اعمال کنند.

گروه پتروشیمی نیز در حالی معاملات روزانه خود را به آخر رساند که در این گروه "تاپیکو" معاملات پرحجم نزدیک به 34 میلیون سهمی را شاهد بود و فردا نیز بلوک 1.8 درصدی آن به قیمت پایه هر سهم 5800 ریال از پرتفوی سرمایه گذاری صبا تأمین روی میز فروش می رود. در این شرایط روند امروز سهام "تاپیکو" ابتدای صبح در نوسان منفی قیمت ها معاملات خود را آغاز کرد و با رشدی اندک نسبت به روز گذشته پابه مدار مثبت گذاشت.

بانکی ها نیز طی روز جاری هم راستا با کلیت بازار با خوش بینی به رفع برخی مشکلات ناشی از تحریم ها، به مذاکرات ژنو لبخند زند و همگی مدار صعودی قیمت ها را طی کردند. بانک پاسارگاد و صادرات نیز از نظر حجم معاملات پیشتازان صنعت خود بودند.

اما از اتفاقات امروز بازار توقف نمادهای معاملاتی "وآتی" و "شیران" و نیز "ورنا" بود که همه شرایط از مثبت بودن تعدیل عایدی سهام آنها حکایت دارد.

در خصوص صنایع شیمیایی ایران خبرها از علت این توقف نماد تغییر سود هر سهم در اولین پیش بینی سود سال 93 می باشد و این امر می تواند بر سود "وآتی" و نیز سهام "وصنعت" مؤثر واقع شود.

سرمایه گذاری رنا نیز با توجه به اعلام برنامه قطعی فروش بلوک 11.3 درصدی سهام خودرو به قیمت پایه هر سهم 330 تومان و در نتیجه تعدیل عایدی سهام سال مالی 92 متوقف گردید.

در مجموع بازار سهام با ابراز امیدواری نسبت به نتایج مذاکرات ژنو حرکتی مثبت را از خود به نمایش گذاشت که به نظر می رسد این روند در صورت تحقق می تواند طی هفته آتی با قدرت بیشتری پیگیری شود.

در پایان این گزارش می افزاید، بازار معاملات آتی سکه طلا در بورس کالا نیز هم اکنون در حالی معاملات روزانه خود را پیگیری می کند که پیش بینی کاهش قیمت ها توسط معامله گران بهای سکه را در تمامی سررسیدها به زیر یک میلیون تومان کاهش داده، بطوریکه هر سکه بهار آزادی تحویل اسفند ماه با 1.5 درصد افت قیمت به نرخ 992 هزار تومان رسیده است.

در بازار آزاد نیز هر سکه تمام بهار آزادی به نرخ 920 هزار تومان و هر دلار آمریکا به بهای 3000 تومان خرید و فروش می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر