بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
کد خبر : ۱۱۰۶۰۷
یک کارشناس بازار سهام با تشریح دلایل افت‌‌وخیز چهار گروه بزرگ در بورس گفت‌: بازار سهام نسبت به آینده به واسطه اخبار خوش سیاسی چشم‌انداز مثبتی خواهد داشت‌. شاهینی در گفت‌وگو با فارس ضمن اشاره به شرایط روز گذشته بازار سهام و صف خرید اکثر نمادهای حاضر در گروه پالایشی، اظهار داشت‌: پالایشگاه‌ها به خاطر منتفی شدن پرداخت یک درصد عوارض سالانه بابت آلایندگی روند صعودی را طی کردند‌. وی ادامه داد‌: در بحث سیاست خارجی هم احتمال زیادی برای توافق با گروه 1+5 در مذاکرات ژنو3 وجود دارد و بر همین اساس بازار سهام با نگاه مثبتی موفق به رکوردشکنی‌ شد‌.
شاهینی با بیان اینکه طی روزهای گذشته قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها اصلاح بسیار خوبی داشتند، گفت‌: با به وجود آمدن اخبار مثبت سیاسی، بسیاری از نمادهای حاضر در بورس که کاهش قیمت زیادی را تجربه کرده بودند، جای رشد پیدا کردند‌. این کارشناس بازار سهام با بیان اینکه زمزمه بازپرداخت بدهی ارزی سیمانی‌ها با دلار 1800 تومان هم وجود دارد، گفت‌: این خبر هنوز به‌طور رسمی تایید نشده و تنها به صورت شایعه در بازار پراکنده شده است‌. وی در پاسخ به این سوال که دلیل صف خرید نمادهای حاضر در گروه بانکی و موسسات مالی چیست، تاکید کرد‌: در این گروه برخی نمادها تعدیل مثبت دارند که از جمله آنها بانک سینا و ملت است‌.
شاهینی گفت‌: ذخایر ارزی برخی از بانک‌های حاضر در این گروه به صورت ریالی محاسبه می‌شود که اخیرا به دلیل تغییر ارز مرجع به مبادله‌ای از 1226 به 2500 تعدیل مثبت خواهند داد‌. وی با بیان اینکه نمادهای فولادی نیز طی روزهای گذشته با اقبال سهامداران مواجه شده است، گفت‌: جو بازار نسبت به این نمادها مثبت است‌. وی درباره کاهش قیمت نمادهای پتروشیمی در بازار روز گذشته تاکید کرد‌: اخیرا ابهاماتی درخصوص خوراک مایع پتروشیمی‌ها وجود دارد و اخبار ضد و نقیضی در این باره نیز منتشر می‌شود. در بازار شایعه شده بود که قرار است خوراک این پتروشیمی‌ها 85 درصد فوب خلیج‌فارس محاسبه شود اما این اخبار به‌طور رسمی و موثق بیان نشده است‌. وی در پایان خاطرنشان کرد‌: بازار سهام نسبت به آینده به واسطه اخبار خوش سیاسی به خصوص مذاکرات پیش‌رو چشم‌انداز مثبتی خواهد داشت‌.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر