بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر : ۱۱۰۶۳۲
پس از سالها بحث و بررسی، شرکت اتومبیل سازی پولاریس یک وسیله نقلیه را با لاستیکهای غیربادی مجهز تولید کرد.

به گزارش مهر، براساس اعلام شرکت پولاریس، این لاستیک غیربادی می تواند پس از اصابت گلوله تا بیش از 550 کیلومتر به حرکت ادامه دهد و پس از عبور از جاده ای که تمام آن با میخ پوشانده شده باشد می تواند 1600 کیلومتر دیگر نیز کار کند.

این لاستیکها روی یک وسیله نقلیه جدید نصب شده که به آن پولاریس اسپرتسمن WV850 H.O گفته می شود، خودرو همه جا رو تلقی می شود که شبیه یک تانک روباز ساخته شده است.


خودرو همه‌جارو یا ای تی وی ( All-Terrain Vehicle) که بطور غیر رسمی به چهار چرخه نیز معروف است، از نظر موسسه ملی استاندارد آمریکا به عنوان خودرویی تعریف می ‌شود که بر روی تایرهای کم فشار حرکت می‌کند و دارای یک صندلی برای نشستن راننده و فرمان آن از نوع فرمان دوچرخه ‌است.همانطور که از نامش پیداست، این نوع خودرو، بیش از دیگر خودروها قابلیت حرکت در انواع زمین‌ها را دارد. همچنین از این خودرو در برخی کشورها به عنوان خودروی مجاز به خیابانروی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

تایر این خودرو حول یک طراحی شبکه مانند ساخته شده و از وزن خودرو پشتیبانی کرده و برای آن ثبات به همراه دارد. شکل شبکه مانند تایر می تواند به جذب برآمدگی ها و تکانهای سخت کمک کند و به هیچ نوع هوایی نیاز ندارد. لاستیک خارجی این تایر شبیه لاستیکهای عادی است و از آنجا که تنها سطح خارجی تایر نیازمند تعویض است میزان ضایعات باقی مانده از این وسیله نقلیه به حداقل می رسد.

این تایر توسط شرکت فناوریهای ریسایلنت به عنوان یک شرکت تازه کار در ویسکانسین ساخته شده است. این وسیله نقلیه از ماه آینده میلادی با قیمت 14999 دلار به فروش می رسد.


این درحالی است که مشریان و علاقمندان باید برای استفاده از این تایرها روی وسایل نقلیه عادی در انتظار بمانند. تاکنون تولید کنندگان تایر چون میشلین، بریجستون و هانکوک نسخه های خود را از تایرهای غیربادی ارائه داده اند اما تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره عرضه این تایرها به صورت تجاری مطرح نشده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر