بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی یزد خبر داد:

درخواست وام 60 میلیون یورویی و افزایش سرمایه 150 درصدی

شرکت فولاد آلیاژی یزد از جمله شرکت هایی است که اخبار و گمانه زنی های مختلفی در خصوص آن میان فعالان بازار سرمایه زمزمه می شود و مواردی همچون دریافت تسهیلات ارزی و افزایش سرمایه از جمله این مباحث هستند.
کد خبر : ۱۱۰۸۳۷
شرکت فولاد آلیاژی یزد از جمله شرکت هایی است که اخبار و گمانه زنی های مختلفی در خصوص آن میان فعالان بازار سرمایه زمزمه می شود و مواردی همچون دریافت تسهیلات ارزی و افزایش سرمایه از جمله این مباحث هستند.

در همین ارتباط مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی یزد با اشاره به اینکه مراحل اجرای طرح توسعه نوردگرم به ظرفیت تولید 400 هزار تنی در حال سپری شدن است، به خبرنگار بورس نیوز گفت: شرکت جهت تأمین منابع مالی برای اجرای پروژه مذکور، در نظر دارد تسهیلات بانکی دریافت کند که در همین راستا "فولای" به بانک صنعت و معدن معرفی و درخواست دریافت وام آن توسط وزارت صنایع نیز تأیید شده است. به گونه ای که این شرکت جزو اولویت های اول واجدین شرایط جهت دریافت تسهیلات ارزی به بانک مذکور معرفی شده است.

گلشن افزود: درخواست شرکت فولاد آلیاژی یزد برای دریافت مبلغ 60 میلیون یورو وام ارزی با نرخ مبادله ای به بانک صنعت و معدن ارایه شده است. اما هنوز مبلغ نهایی تأیید شده توسط بانک مذکور مشخص نبوده و این رقم می تواند بیشتر یا کمتر از مبلغ درخواستی مورد تأیید قرار گیرد. برهمین اساس، نمی توان به طور قطع در خصوص زمان دریافت این وام و نیز مبلغ آن صحبتی به میان آورد. البته امیدواریم که مراحل قانونی لازم جهت دریافت وام مذکور هرچه سریعتر سپری شود.

وی پیرامون مراحل اجرای پروژه توسعه نوردگرم بیان کرد: مراحل ساخت اسکلت های سازه مربوط به این پروژه در حال پیگیری بوده و قراردادی نیز به همین منظور با یک شرکت معتبر منعقد شده است. حال آنکه به دلیل عدم تأمین اعتبار اولیه، تاکنون گشایش اعتبار اسنادی مورد نیاز انجام نپذیرفته است.

این مقام مسئول افزود: مراحل اجرای این طرح توسط شرکت مستقلی که توسط "فولای" تأسیس و برنامه افزایش سرمایه آن اجرایی شده، در حال سپری شدن است، بطوریکه این شرکت به عنوان مجموعه ای مستقل فعالیت می کند تا از مزایای معافیت مالیاتی برخوردار شود.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی یزد در خصوص برنامه افزایش سرمایه "فولای" اظهار داشت: برنامه افزایش 150 درصدی سرمایه "فولای" که بخشی از منابع مالی مورد نیاز آن از محل آورده نقدی سهامداران تأمین می شود، به سازمان بورس و اوراق بهادار ارایه شده است. به گونه ای که این امر پس از تأیید و ارایه مجوز قانونی لازم توسط این سازمان، به اجرا درخواهد آمد.

گلشن در خاتمه سخنان خود پیرامون علت فروش سهام شرکت آذرآب موجود در پرتفوی "فولای" طی روزهای اخیر، تصریح کرد: اتخاذ تصمیماتی در خصوص واگذاری و یا افزودن تعداد سهام "فاذر" موجود در پرتفوی بورسی شرکت در حیطه اختیار اعضای هیأت مدیره "فولای" است. از این رو بنده نمی توانم به طور قطع در خصوص این موضوع صحبتی به میان آورم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر