بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۸۴ - ۰۳:۲۱
کد خبر : ۱۱۱

همان طور كه انتظار مي‌رفت به دنبال اخبار مبني بر احتمال پذيرش ايران در WTO و تعليق مجدد غني‌سازي از طرف ايران بازار بورس در روز شنبه كاملاً متفاوت با وضعيت چند هفته گذشته بود و سرمايه‌گذاران با اطمينان خاطر بيشتر و در جوي بسيار هيجان‌زده اقدام به خريد سهام مي‌كردند به نحوي كه براي خريد بسياري از سهام صف خريد وجود داشت. به جز گروه سيماني كه در اكثر شركت‌ها روند قيمت‌ها منفي بود و شركت‌هاي سرمايه‌گذار كه تقاضاي چنداني براي خريد آنها وجود نداشت در اغلب گروه‌ها و صنايع وضعيت تقاضاي خريد سهام مطلوب بود.

شاخص كل كه طي ديروز تا 70 واحد نيز مثبت شده بود به علت افت قيمت سهام بعضي از شركت‌ها نظير سيمان تهران نهايتاً با 45 واحد افزايش به 640/12 واحد بالغ شد. در اين روز شاخص تابلوي اصلي 41 واحد و شاخص تابلوي فرعي 60 واحد مثبت بود. در مجموع در معاملات روز گذشته 69 ميليون سهم به ارزش 333 ميليارد ريال دادوستد شد. در تابلوي اصلي بيشترين حجم معاملات به پتروشيمي اراك اختصاص داشت، حدود 3/3 ميليون سهم اين شركت به ارزش 47 ميليارد ريال در اين روز معامله شد. پس از پتروشيمي اراك شركت‌هاي بانك پارسيان و سايپا با معامله 30 و 28 ميليارد ريال داراي بيشترين ميزان دادوستد بودند. در تابلوي فرعي ليزينگ صنعت و معدن كه در بيشتر ساعات معاملات داراي صف خريد بود با تبادل 9/2 ميليون سهم به ارزش 11 ميليارد ريال داراي بيشترين ارزش معاملات بود.

توسعه ملي گرچه رشد قيمت بالايي نداشت اما با معامله 6/6 ميليون به مبلغ هشت ميليارد ريال در مكان دوم قرار داشت. همچنين ملي سرب و روي كه داراي صف نسبتاً بالايي براي خريد بود با پنج ميليارد ريال معامله سهام در رده بعدي قرار داشت. در روز گذشته نماد قند نقش جهان پس از برگزاري مجمع سالانه و اعلام EPS، 1313 ريال بازگشايي شد كه قيمت اين شركت با 230 ريال افزايش به 5840 ريال صعود كرد. شركت گلتاش پس از برگزاري مجمع سالانه، سال مالي خود را از پايان اسفند ماه به دهم دي ماه تغيير داد و پس از تعديل سود آماده معامله شد اما تا پايان وقت ديروز هيچ مع-امله‌اي بر روي اين سهم صورت نپذيرفت. شركت مذكور EPS خود را 451 ريال اعلام كرده است. در زماني كه جو حاكم بر شركت‌هاي سيماني چندان مثبت نيست سيمان تهران EPS خود را به 1153 ريال كاهش داد و با چنين شرايطي قيمت اين سهم با 4050 ريال افت به نرخ 12649 ريال تنزل كرد. همچنين نماد سيمان شاهرود پس از اعلام سود سال‌هاي 83 و 84 بازگشايي شد كه قيمت سهام تغيير چنداني نكرد. در پايان معاملات روز گذشته نماد شركت‌هاي داروسازي اكسيد، شيشه و گاز، رادياتور ايران، نيرو محركه، لاستيك كرمان و صنايع بسته‌بندي البرز به منظور برگزاري مجمع سالانه متوقف شد.
 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر