{mosimage}به طور کلی وجود نوسان در بازار امری عادی است و به هر حال بازار باید در مقابل این نوسانات دوام بیاورد و قطعاً بعد از این شرایط وضعیت مثبتی در انتظار بازار سرمایه خواهد بود.

"> افراط و تفریط عادت بورس بازان ایرانی

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۹

{mosimage}به طور کلی وجود نوسان در بازار امری عادی است و به هر حال بازار باید در مقابل این نوسانات دوام بیاورد و قطعاً بعد از این شرایط وضعیت مثبتی در انتظار بازار سرمایه خواهد بود.

کد خبر : ۱۱۱۴۱

افراط و تفریط عادت بورس بازان ایرانی

به گزارش خبرنگار بورس نیوز در حالی که عملکرد چند روز اخیر بازار بورس مؤید این مطلب است که به دنبال بهبود شرایط ناشی از ارایه گزارش 16 سازمان اطلاعاتی آمریکا و نشست مسئولان بورس با رییس جمهور بیشتر فروشندگان سهام، در روزهای گذشته به خریداران سهام تبدیل شده و اقدام به خرید سهام و سرمایه گذاری نموده اند، روز سه شنبه 20/9/86 سهام برخی شرکتهای فولادی و معدنی و خودرویی مانند فولاد مبارکه، چادر ملو، سایپا و زامیاد به بازار عرضه شد و این نشان می دهد که بازار سرمایه به نوعی در حال حرکت به سمت عرضه های بیشتر می باشد.

با این حال کارشناسان بر این باورند که در صورت ادامه دار بودن این وضعیت، این حالت تا اواخر دی ماه (ژانویه) وجود خواهد داشت.بر این اساس آقای علی یوسفیان کارشناس بازا رسرمایه در خصوص علت این امر ابراز داشت: به اعتقاد من بازار به اصطلاح در حال چرخش است و این امر نیز امری طبیعی می باشد.

وی افزود: به طور کلی وجود نوسان در بازار امری عادی است و به هر حال بازار باید در مقابل این نوسانات دوام بیاورد و قطعاً بعد از این شرایط وضعیت مثبتی در انتظار بازار سرمایه خواهد بود.

ایشان همچنین خاطرنشان کرد: به هر حال باید به یاد داشت کسانی نیز در بازار وجود دارد که برنامه ریزی هایشان روی حالت منفی بازار می باشند، پس این حالت همیشه و به طور صرف بد نیست ولی در کل معتقدم که این وضعیت گذراست و شرایط مثبت خواهد شد.

همچنین آقای شهریار هاشمی دیگر کارشناس بازا سرمایه در این خصوص اظهار داشت: به طور کلی گزارش 16 دستگاه آمریکا مبنی بر غیر نظامی بودن فعالیت های هسته ای ایران، افق بلند مدتی برای سرمایه گذاران فعال در بازار سرمایه ایجاد کرد که باعث شد سرمایه گذارانی که امکان سرمایه گذاری در بلند مدت را داشته، اقدام به انجام این کار کنند و فکر می کنم اقدام امروز سهامداران مبنی بر عرضه سهامشان نیز به دنبال نگرانی هایی ایجاد شده از انتشار خبر تحریم بانکی و غیره کشور بوده است.

بنا بر گزارش بورس نیوز این کارشناس بازار سرمایه همچنین خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت های عمده بورس ما با بورس های خارجی این است که افراط و تفریط زیادی در آن صورت می گیرد در حالی که باید منطقی بود و سیر طبیعی بازار را پذیرفت و کلاً به نظر من این وضعیت ادامه درا نخواهد بود و بازار به شرایط مثبت خود باز خواهد گشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر