بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
رییس حسابداری شرکت تولید دارو عنوان کرد:

تولید 32 نوع محصول جدید/ افزایش 30 درصدی سرمایه

این شرکت که عملکرد نیمه اول سال مالی جاری آن با تعدیل مثبت 21 درصدی سود برآوردی همراه بوده در حالی از سبد محصولات تولیدی متنوع برخوردار است که تولید چندین نوع محصول جدید را نیز جزو برنامه کاری خود قرار داده است.
کد خبر : ۱۱۱۴۵۹
شرکت داروسازی تولید دارو که طی سال جاری پا به فرابورس گذاشته از جمله شرکت هایی است که بازدهی مناسبی را از روز ابتدایی انجام معاملات آن یعنی 31 شهریور ماه سال جاری تاکنون نصیب سهامداران خود کرده است. به گونه ای که "دتولید" موفق به کسب بازدهی مثبت بیش از 86 درصدی طی دوره مذکور شده است.

براساس گزارش بورس نیوز، این شرکت که عملکرد نیمه اول سال مالی جاری آن با تعدیل مثبت 21 درصدی سود برآوردی همراه بوده در حالی از سبد محصولات تولیدی متنوع برخوردار است که تولید چندین نوع محصول جدید را نیز جزو برنامه کاری خود قرار داده است.

در همین ارتباط، رییس حسابداری شرکت داروسازی تولید دارو به خبرنگار ما گفت: "دتولید" در نظر دارد 32 نوع محصول جدید را به سبد محصولات خود اضافه کند که در همین راستا تولید آزمایشی حدود چهار نوع از این محصولات طی سال جاری آغاز شده و فرآیند تولید مابقی به سال های آینده پس از طی شدن مراحل قانونی آن واگذار می شود.

شهابی افزود: این برنامه به صورت کاهش مقدار تولید داروهایی با حاشیه سود پایین و در مقابل تولید محصولاتی که از حاشیه سود بالاتری برخوردارند، اجرایی می شود. از این رو می توان گفت انجام این برنامه تأثیر مثبت چندان با اهمیتی در افزایش ظرفیت تولید نخواهد داشت.

وی ادامه داد: به دلیل مناسب بودن بازار فروش محصولات، سعی بر طی شدن فرآیند تولید داروهای جدید طبق برنامه ریزی ها شده تا این برنامه به بهترین نحو انجام پذیرد.

این مقام مسئول در خصوص فروش خارجی "دتولید" بیان کرد: اگرچه اقدامات لازم جهت صادرات محصولات پیگیری می شود، اما تنها بخش اندکی از تولیدات از طریق شرکت های خارجی واسطه صادر می شود.

رییس حسابداری این شرکت دارویی در ارتباط با واردات مواد اولیه مورد نیاز اظهار داشت: "دتولید" طی سال جاری سعی بر تأمین مواد مصرفی مورد نیاز تولید خود از منابع داخلی کرده که در پی این امر، واردات این مواد طی عملکرد شش ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل از 22 درصد به 11 درصد طی سال جاری رسیده است. همچنین مواد اولیه مورد نیاز از کشور چین وارد می شود.

شهابی در خاتمه پیرامون برنامه های این شرکت جهت افزایش سرمایه آن تصریح کرد: "دتولید" در نظر دارد افزایش 30 درصدی سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را اجرایی کند که اقدامات لازم جهت انجام این امر در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر