بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
در نشست خبری مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه آرمان عنوان شد:

صندوق آسمان آرمانی در راه فرابورس

نشست خبری طی روز جاری پیرامون پذیره نویسی سومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله با نام صندوق ETF آسمان آرمانی در محل استقرار شرکت تأمین سرمایه آرمان برگزار شد.
کد خبر : ۱۱۱۵۹۰
نشست خبری طی روز جاری پیرامون پذیره نویسی سومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله با نام صندوق ETF آسمان آرمانی در محل استقرار شرکت تأمین سرمایه آرمان برگزار شد که طی این نشست مدیر عامل شرکت سبد گردانی آسمان و نیز مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه آرمان پیرامون این موضوع صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، مدیر عامل شرکت سبدگردانی آسمان با اشاره به مزیت های سرمایه گذاری در صندوق های ETF بیان کرد: پذیره نویسی صندوق ETF آسمان آرمانی در سهام از دوازدهم آذر ماه جاری، تا هجدهم همان ماه در تمامی شعب کارگزاری انجام می شود، که حداقل سرمایه پنج میلیارد تومان و حداکثر آن 50 میلیارد تومان می باشد و هیچ محدودیتی برای مشارکت افراد حقیقی جهت سرمایه گذاری در این صندوق وجود ندارد.

مهدی فریور افزود: حسابرس این صندوق، مؤسسه حسابرسی دایارایان و متولی آن مؤسسه حسابرسی فاطر است. علاوه بر این، صندوق ETF آسمان آرمانی توسط شرکت سبدگردانی آسمان و تیم کارشناسان حرفه ای آن مدیریت می شود.

وی در خاتمه به مشارکت 85 درصدی شرکت سبدگردانی آسمان در تأسیس این صندوق اشاره کرد و ابراز داشت: برای اولین بار امکان معامله صندوق ETF در بازار فرابورس بلافاصله پس از پذیره نویسی آن فراهم می شود که این امر را می توان به عنوان یکی از مزیت های صندوق سرمایه گذاری قابل معامله آسمان آرمانی برشمرد.

مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه آرمان در ادامه با اشاره به بازدهی مناسب صندوق سرمایه گذاری مشترک آرمان طی ماه های اخیر، اظهار داشت: این شرکت به عنوان بازار گردان در این پذیره نویسی عمل خواهد کرد و در فرآیند تأسیس این صندوق 10 درصد مشارکت داشته است.

محمد جمالی افزود: بازار گردان در صندوق های ETF همچون ضامن نقدشوندگی در صندوق های سرمایه گذاری مشترک عمل می کند، به گونه ای که در صورت تمایل سرمایه گذاران جهت فروش واحدهای این صندوق و عدم وجود تقاضا برای آن، بازار گردان موظف به خرید واحدهای عرضه شده است.

وی به دامنه اختلاف پنج درصدی میان قیمت های خرید و فروش واحدهای صندوق اشاره کرد و گفت: کارمزد یک درصدی به عنوان هزینه معاملات در راستای کاهش هزینه ارکان و ایجاد فرصت هایی جهت ورود افراد با اطلاعات و دانش کم در حوزه بازار سرمایه به آن، در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در خاتمه از پذیره نویسی سه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله تا پایان سال جاری با مشارکت شرکت تأمین سرمایه آرمان اشاره کرد و گفت: پذیره نویسی صندوق های ETF آرمان توسعه سپهر، آرمان توسعه و آرمان رفاه تا پایان سال جاری انجام خواهد شد و شرکت تأمین سرمایه آرمان مدیریت صندوق ETF آرمان توسعه سپهر را برعهده خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر