بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
معاون مالی و اقتصادی گروه بهمن عنوان کرد:

توقف تولید در "خبهمن"/ورود به سه حوزه متفاوت

سازمان بورس براساس ساختار دارایی های شرکت و قوانین موجود اظهار نظر خواهد کرد که در همین راستا به نظر می رسد گروه بهمن تا قبل از پایان سال جاری به یک شرکت هلدینگی تبدیل شود.
کد خبر : ۱۱۱۶۲۳
در حالی شرکت گروه بهمن پیشتر، از تصمیم خود مبنی بر تغییر اساسنامه و تبدیل شدن به یک شرکت هلدینگی خبر داده بود که یک مقام مسئول از تحقق این امر طی سه ماه پایانی سال سخن گفت.

معاون مالی و اقتصادی گروه بهمن در گفتگو با بورس نیوز از عدم فعالیت تولیدی این شرکت خبر داد و گفت: گروه بهمن به منظور تبدیل شدن به یک شرکت هلدینگی تولید خود را متوقف و به شرکت های زیرمجموعه منتقل نموده است.

سعید موحدی فروش های در نظر گرفته شده در صورت های مالی شش ماهه حسابرسی نشده گروه بهمن را ناشی از تولیدات شرکت در سه ماهه اول سال دانست و گفت: تبدیل شدن گروه بهمن به یک شرکت هلدینگ چند رشته ای یا تخصصی منوط به اخذ مجوز از سازمان بورس است که در همین راستا گزارش شش ماهه حسابرسی شده شرکت طی روزهای آتی برای سازمان بورس ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان بورس براساس ساختار دارایی های شرکت و قوانین موجود اظهار نظر خواهد کرد که در همین راستا به نظر می رسد گروه بهمن تا قبل از پایان سال جاری به یک شرکت هلدینگی تبدیل شود.

معاون مالی و اقتصادی گروه بهمن از حفظ صنعت خودرو در پرتفوی شرکت خبر داد و گفت: انتخاب گروه بهمن جهت تبدیل شدن به یک شرکت هلدینگ چند رشته ای ورود به سه حوزه خودرو، واسطه گری مالی و انرژی است.

وی ادامه داد: گروه بهمن تصمیم دارد که در بحث خودرو و انرژی در بازار اولیه فعالیت نماید و در بخش واسطه گری مالی در بازار ثانویه اقدام به فعالیت کند. این در شرایطی است که در بحث انرژی گروه بهمن اقدام به احداث پالایشگاه تولید قیر از نفت فوق سنگین در منطقه قشم نموده که به نظر می رسد بهره برداری از مخازن آن تا 2 ماه آینده انجام شود اما لازم به ذکر است که بهره برداری نهایی از پالایشگاه مذکور در اواخر سال 93 یا اوایل سال 94 انجام خواهد شد.

موحدی در خصوص رشد 321 درصدی سود خالص در گزارش حسابرسی شش ماهه شرکت بهمن دیزل نسبت به دوره مشابه سال گذشته عنوان کرد: عمده عامل رشد سودآوری شرکت های زیرمجموعه بهمن نسبت به سایر شرکت ها مربوط به استراتژی خاص گروه بهمن است.

وی ادامه داد: چراکه برخلاف سایر شرکت های خودروسازی استراتژی گروه بهمن نه تنها تولید انبوه نیست بلکه شرکت های زیرمجموعه "خبهمن" اقدام به تولید محصولات خاصی می نمایند که در بازارهای مختص خود به فروش رسیده و قیمت ها و سودآوری مربوط به خود را دارند. همچنین کنترل هزینه های مالی، فروش نقدی محصولات و حذف نسبی هزینه های تسعیر ارز نیز از دیگر عوامل افزایش سودآوری شرکت های زیرمجموعه از جمله شرکت بهمن دیزل به شمار می آید.

معاون مالی و اقتصادی "خبهمن" در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حذف تحریم ها از صنعت خودرو توضیح داد: اعمال محدودیت بر صنعت خودرو در حالی از آخرین تحریم های انجام شده به شمار می آمد که هم فعالین صنعت مذکور در داخل و هم فعالین در خارج کشور امیدوارند که حذف صنعت خودروی ایران از تحریم ها به عنوان اولین صنعت در دستورکار قرار گیرد چراکه تنها با یک دستور از جانب رییس جمهور آمریکا حذف این صنعت از لیست تحریم ها انجام خواهد شد.

وی ضمن اشاره به جذابیت بازار خودرو ایران توضیح داد: تحریم ها سبب شده بود تا شرکت های خارجی علیرغم میل خود به اجبار امکان فروش کالا به ایران را نداشته باشند در همین راستا مذاکرات در خصوص عملی کردن حذف صنعت خودرو از تحریم ها همچنان ادامه دارد.

موحدی در خصوص پتانسیل صادراتی صنعت خودرو نیز اظهار کرد: در حالی مصرف داخلی کشور در حدود 2 میلیون دستگاه خودرو در سال است که با یک سرمایه گذاری مناسب در صنعت خودرو امکان تولید تا 3 میلیون دستگاه نیز وجود دارد.

وی در پایان ضمن اشاره به جایگاه ویژه صنعت خودرو اظهار کرد: صنعت خودرو نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده چراکه این صنعت از تأثیرگذاری با اهمیتی بر اشتغال زایی و ارزش افزوده برخوردار است و در همین راستا مسئولین نیز حمایت همه جانبه خود را از این صنعت اعلام نموده اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر