بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
رییس حسابداری صنعتی "ثغرب" عنوان کرد:

عدم تحقق بودجه برآوردی در سه ماهه نخست

اگرچه زیان دو میلیارد تومانی در ارتباط با این پروژه در بودجه سال مالی گذشته لحاظ شده، اما باید خاطر نشان کرد فاز چهارم پروژه گلشهر شامل دو قرارداد ساخت ساختمان مسکونی 84 و 64 واحدی است که اجرای کامل آن در روند سودآوری "ثغرب" آثار مثبتی در پی خواهد داشت.
کد خبر : ۱۱۱۷۴۹

شرایط فعلی بازار مسکن طی ماه های اخیر به گونه ای بوده که وضعیت فروش و پیش فروش واحدهای مربوط به پروژه های در دست اجرا چندان مناسب نبوده است. از این رو می توان گفت بسیاری از برآوردها طی دوره عملکرد سه ماهه اول سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 93 محقق نشده که البته امیدواریم این شرایط نامناسب همراه با بهتر شدن وضعیت بازار مسکن رو به بهبود پیش رود.

رییس حسابداری صنعتی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: از جمله پروژه های در دست اجرای شرکت می توان به پروژه های مروارید شورابیل، ایپک، پزشکان اردبیل و پونک اشاره کرد که تمامی آنها از لحاظ مکانی که پروژه در آن محل در حال ساخت است، از ارزش بالایی برخوردارند، به گونه ای که متقاضی مناسبی برای خرید واحدهای پروژه های مذکور وجود دارد. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که با توجه به رکود بازار مسکن، "ثغرب" در تلاش است تا پیش فروش یا فروش واحدهای این پروژه ها را در شرایط مناسب تری انجام دهد.

خدیجه حسن زاده به استراتژی شرکت مبنی بر پیش فروش واحدهای در حال ساخت پس از پیشرفت فیزیکی 40 درصدی آنها اشاره کرد و در خصوص پروژه مروارید شورابیل اظهار داشت: مراحل اجرای این پروژه با مشارکت شرکت های ساختمانی دیگر از خرداد ماه سال 92 آغاز شده و تاکنون برخی از واحدهای آن نیز پیش فروش شده است. همچنین پیش بینی می شود که مراحل اجرای پروژه مذکور تا پایان سال مالی 94 به اتمام برسد.

وی به وضعیت مناسب پیش فروش واحدهای پروژه پزشکان اردبیل اشاره کرد و گفت: پایان سال مالی جاری زمان پیش بینی شده جهت اجرای کامل این پروژه است که امیدواریم برآوردهای انجام شده در این خصوص تحقق یابد.

این مقام مسئول در ارتباط با زیان ده بودن فاز چهارم پروژه گلشهر تصریح کرد:اگرچه زیان دو میلیارد تومانی در ارتباط با این پروژه در بودجه سال مالی گذشته لحاظ شده، اما باید خاطر نشان کرد فاز چهارم پروژه گلشهر شامل دو قرارداد ساخت ساختمان مسکونی 84 و 64 واحدی است که اجرای کامل آن در روند سودآوری "ثغرب" آثار مثبتی در پی خواهد داشت.

رییس حسابداری صنعتی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب افزود: مراحل ساخت پروژه 84 واحدی به اتمام رسیده و درآمد حاصل از فروش واحدهای آن در حالی در بودجه سال مالی گذشته لحاظ شده که کل هزینه های انجام شده جهت اجرای هر دو پروژه مسکونی نیز در آن اعمال شده است. از این رو می توان گفت فاز چهارم پروژه گلشهر پس از اتمام مراحل ساخت ساختمان 64 واحدی و در پی آن شناسایی درآمدهای حاصل از اجرای آن، از زیان دهی خارج می شود. برهمین اساس می توان گفت پس از فروش تمام 64 واحد و شناسایی درآمدهای آن علاوه بر پوشش تمام هزینه های انجام شده سود مناسبی از محل اجرای فاز چهارم پروژه گلشهر عاید "ثغرب" خواهد شد.

حسن زاده در خاتمه با اشاره به فروش پروژه های پونک و آذران طی سال مالی قبل، بیان کرد: تعداد واحدهای باقی مانده از پروژه های مذکور پس اجرای کامل آنها طی سال مالی گذشته به فروش رسیده و درآمد مناسبی از این محل نصیب "ثغرب" شده، به گونه ای که درآمد ناشی از فروش واحدهای پروژه پونک حدود 11 درصد بیش از درآمد برآوردی آن بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر