بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر : ۱۱۲۰۴۷

جواد عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به ورود نقدینگی‌های جدید به بازار سرمایه و لزوم توجه سرمایه‌گذاران به شرایط بنیادی شرکت‌ها اظهار داشت: ظاهر ورود نقدینگی به بازار سرمایه بسیار خوب است اما باید در این روند فعالان بازار سرمایه درصدد جذب این نقدینگی‌ها باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون عمده سرمایه‌گذاران در بازار نسبت به شرایط ناآگاه هستند، ادامه داد: این سرمایه‌گذاران عمدتاً بدون پشتوانه تحلیلی اقدام به خرید و فروش می‌کنند.

عبادی با تأکید بر اینکه بازار همواره در نوسان است به سرمایه‌گذاران توصیه کرد: این افراد باید از طریق تحلیل و افراد حرفه‌ای بازار اقدام به انجام معامله کنند ضمن آنکه نگاه بلندمدت در سرمایه‌گذاری‌ها باید جایگزین نگاه‌های کوتاه مدت شود.

این مدیرعامل کارگزاری با بیان اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مشاوره سرمایه‌گذاری ها بهترین محل برای سرمایه‌گذاران است گفت: این صندوق‌ها با توجه به شرایط بازار، سرمایه‌های افراد را به خوبی مدیریت می‌کند.

عبادی گفت: در این صورت بازار سهام دستخوش نوسانات سنگینی نخواهد بود و با توجه به رویه فعلی در سیاست‌های خارجی روند رو به رشد بازار تداوم خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه صنایع مختلف بورسی بر اساس متغیرهای کلان اقتصادی و غیراقتصادی حرکت می‌کند تأکید کرد: تعرفه‌ها و تحریم‌ها طی مدت اخیر تأثیر بسزایی بر روی صنایع مختلف داشته و در این باره باید تأکید کنم که اخبار خوش سیاست‌ خارجی در کلیت بازار چشم‌انداز خوبی رقم زده است.

وی گفت: اخبار، شایعات و اتفاقات در بازار سهام بیشترین تأثیر را بر روی صنایع مختلف بورسی می‌گذارد که این امر کاملاً طبیعی است چرا که تصمیمات در آینده شرکت‌ها اثرگذار بوده و موجب سودآوری و یا عدم سودآوری آنان در آینده خواهد شد.

وی درباره چشم‌انداز آینده بورس با توجه به شرایط فعلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار سهام با توجه به اتفاقات گذشته در حال اصلاح قیمتی است و قیمت سهام شرکت‌ها با توجه به تغییرات در حال افزایش است.

عبادی با بیان اینکه برخی عنوان می‌کنند بازار حبابی شده است، گفت: رشد اخیر بازار سرمایه در حالی رخ داده که در موارد بسیار زیادی در نوسانات، قیمت سهام شرکت‌ها در حال تثبیت است و موافق حبابی بودن بازار با توجه به رکود در سایر بازارها نیستیم.

وی در خاتمه تأکید کرد: سقوط سنگین قیمت‌ها در آینده بسیار بعید به نظر می‌رسد و در صورت نگاه میان‌مدت و بلندمدت سرمایه‌گذاران روند رشد بازار سرمایه همچنان تداوم خواهد داشت، چرا که بسیاری از شرکت‌ها با اعلام پیش‌بینی‌های سود خود چشم‌انداز خوبی برای خود ترسیم کرده‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر